Welke woorden die tegen je zijn gezegd zullen je voor het leven bij je blijven?

Dan bedoel ik iets wat iemand tegen je heb gezegd wat zo'n indruk hebt gemaakt dat je het altijd bij je al blijven dragen. Mischien iets waar je veel aan heb gehad of iets dergelijke.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Do not concentrate on where we are different, but where we are equal.

En dat doen we inderdaad veel veel veel te weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Mijn vorige manager heeft in een moeilijke periode wel eens gezegd: "Zie geen beren op de weg, maar durf te leven". Is toch een soort leidraad geworden, aangezien het toen precies aangaf wat er op dat moment mis ging. En het blijft een mogelijke valkuil voor de toekomst. Dus goed om vaak aan die uitspraak terug te denken en er naar te handelen. Tot nu toe lukt dat aardig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond; gelukkig ben ik vandaag een stap verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vrouw van de directeur zei ooit tegen me. Je moet niet proberen zoveel te weten en te kunnen. Dan hebben ze je steeds nodig. Tsja, ik ben er nog over aan het nadenken hoe wijs dat nou was. Het is meer dan 20 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een hele mooie.
Je kunt alle kennis hebben die er is, maar je zult het pas echt begrijpen als je het gevoeld, geleefd en ervaren hebt.

Deze wijze woorden zei een leraar ooit in de klas, ze zijn me altijd bijgebleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een sannyasin zei 20 jaar geleden tegen mij dat ik gek was, maar ook dat ik niet naar ze ( ZE!) moest luisteren. Denk nog heel vaak na over deze woorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was een keer (zo'n 17 jaar geleden) met een vriend aan het fietsen. Ik begon te zingen: 'Sometimes, I feel like I don't have a partner.' ('Under The Bridge' - Red Hot Chili Peppers). Zegt ie: 'Ik vrees, dat jij daar je hele leven last van zult blijven houden!'

En bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat de man die ik ging trouwen niet goed was voor me. We zijn inmiddels 32 jaar getrouwd :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij zo door gaat, gaan wij naar de Fillistijnen.
Leuk toch als je baas je mee vraagt;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ik in iemands ziel kan kruipen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn moeder ziek was en zou overlijden , zei iemand tegen me 'ik weet wat je mee maakt' Daar was ik zo van in de war, ik wist nameijk zelf niet eens hoe ik me voelde, en die vage kennis wist dat wel al (dacht ze) Ik heb die zin ook nooit tegen iemand gezegd..daar kun je namelijk flink van slag door raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ernstig ziek, mijn huisarts zei mij het volgende: HET LEVEN
Als het leven een schip zou zijn, en je zou een schip willen bouwen! Breng dan geen mensen bij elkaar om hout te slepen, het werk voor te bereiden, of taken te verdelen. Maar leer de mensen te verlangen naar de eindeloze zee.

Vanf dat moment wist ik dat ik palliatief verklaard was, maar hij gaf me tegelijkertijd mij de zin van het leven terug waarin ik nu bezig ben. Ik kan ook nog afsluiten met mijn dagspreuk: Ik ben ernstig ziek, maar ongeeslijk optimistisch. Addy

Toegevoegd op 20-06-2009 11:48:37
fout in de laatste zin. Ik ben ernstig ziek, maar ongeneeslijk optimistisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''De enige persoon met wie je altijd een relatie zult hebben is met jezelf..JIJ bent daarom ook belangrijker dan wie dan ook''
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een arts zei ooit tegen me, toen ik in het ziekenhuis lag:
Je mag nar huis. Maar.... Je moet morgen meteen naar een ander ziekenhuis want we hebben de uitslag en die is niet goed. Je moet je ouders even bellen, ik wil vanmiddag een gesprek met ze. Twee uur later kreeg ik te horen dat ik kanker had met uitzaaiingen en dat ik de volgende dag naar het AMC moest om daar verder behandeld te worden omdat ze in het ziekenhuis waar ik lag niets voor me konden doen. Ik vond dat zó bot, ik vergeet het nooit meer!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hou je haaks ik ben bij je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Are you being serious?"

Toen ik mijn vriendin ten huwelijk vroeg! Ze was compleet verrast!

Ze heeft ja gezegd en de planning van de bruiloft is in volle gang!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gefeliciteerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje!
Dit is me altijd bijgebleven ben niet dik ofzo, maar mooie woorden.
Je eet om te leven, niet je leeft om te eten.