Houdt nuchter blijven voor je onder narcose gaat ook in niet roken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, in zekere zin wel en om o.a deze reden: Het is verstandig in de uren vóór de operatie niet te roken. De ademhalingswegen van de rokers zijn vaak geïrriteerd en daardoor gevoeliger voor ontstekingen. Bovendien kan hoesten na de operatie flink pijnlijk zijn. Van vriendin-anesthesist hoorde ik ook nog dat stevige rokers meer kans hebben op misselijkheid/raken na de narcose. Reden weet ik zo direct niet meer, maar viel me op dat op de zaal waar ik lag mensen die niet rookten inderdaad minder of niet misselijk waren nadien. Zo (hoe moeilijk ook) en zeker als de operatie langer duuurt (bv 30 min-tot uur/uren) zelfs dagen ervoor niet gaan roken ;) Toegevoegd na 9 uur: oops bron vergeten ;) http://anesthesie.denplaza.nl/voorbereidingen.html

Bronnen:
eigen oudere ervaring en diversen google

Ja ! Dus beter niet doen ;)

Nee, maar het is beter om niet te roken. Met nuchter blijven bedoeld men niet eten en drinken vanaf zes uur voor de narcose

ik ben 6 keer onder narcose geweest en ze hebben van tevoren altijd gezegt dat het beter is om niet te roken op de dag van de narcose heb ik ook nooit gedaan ben ook nooit misselijk geweest

In principe niet, al schijnt het wel beter te zijn om niet te roken voor de narcose. Ik ben zelf een stevige roker en ben 2 maal onder narcose geweest... Beide keren heb ik voor de operatie gerookt voor 3 man (ik was doodsbang). Beide keren betrof het een operatie in mn mond, verder nergens last van gehad maar de 2e keer was ik wel erg misselijk na de operatie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100