Mag je diverse medicijnen tegelijk innemen?

Als je meerdere medicijnen 3 x pd moet innemen mag je dat tegelijk innemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.6K

Antwoorden (6)

Dat is een vraag voor de dokter. Lees eerst even de bijsluiters door. Vaak kan het wel maar k zou kiezen voor zekerheid :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kunnen wij hier op GV absoluut niet beoordelen. Dat zul je toch echt even aan je arts of apotheek moeten vragen.

Dit is wel belangrijk, want sommige medicijnen mogen niet tegelijk ingenomen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is afhankelijk vd soort medicijnen. Waarschijnlijk staat het op de bijsluiter. Als je dan nog geen antwoord hebt kun je ALTIJD de apotheek advies vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het medicijnen zijn die je via de apotheek hebt gekregen, dan zouden ze in feite tegelijkertijd ingenomen mogen worden....mits ze bij de apotheek gezegd hebben dat dit niet kan. Een apotheek hoort dit te controleren vóórdat ze het aan je mee mogen geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als al die medicijnen door dezelfde arts zijn voorgeschreven en door dezelfde apotheek zijn afgeleverd dan mag je aannemen dat je ze tegelijkertijd mag innemen. Zowel de voorschrijvende arts als de apotheek hebben namelijk, onafhankelijk van elkaar, de plicht om te controleren of medicijnen gecombineerd mogen worden.

Als je er ook maar een schijn van reden toe hebt om je af te vragen of de combinatie van medicijnen die je gekregen hebt geen kwaad kan dan moet je of met de voorschrijvende arts of met de apotheek contact opnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ermee uit hoor. In principe zou er bij de apotheek een alarmbel moeten gaan rinkelen als er medicatie in je dossier komt te staan die niet met elkaar samengaat. Maar dat wil niet perse zeggen dat ze je dan ook daadwerkelijk waarschuwen. een fout is menselijk. Ik zou het daar dus even navragen. Komen zij er niet uit, zullen ze je arts voor je moeten bellen