hoe komt het dat ik 's avonds wazig zie ?

tegen een uur of 9 ' s avonds begin ik wazig te zien vooral teletekst en ondertiteling, de ogen branden heel erg en krijg er hoofdpijn van oja en een bril die heb ik al

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.3K

Het beste antwoord

Het eerste wat bij me opkomt: heb je niet gewoon een andere sterkte bril nodig?

Vooral als je relatief jong bent, kun je je ogen zelf (onbewust) corrigeren. Je ziet dan scherp, maar tegen de avond heb je niet voldoende energie meer om dat vol te houden en ga je wazig zien. Je kunt door al die inspanning inderdaad ook branderige ogen en hoofdpijn krijgen.

Iets anders waar wazig zien zoals je omschrijft bij voorkomt, is een te hoge oogdruk. Die komt vooral voor bij mensen boven de 40, het meest bij mensen die verziend zijn, dus een bril met plus-glazen dragen. Als je naar de opticien gaat, vraag dan dus meteen of ze je oogdruk meten, je kunt hier het beste zo snel mogelijk bij zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gezien je gebruikersnaam (geboren in 1989?) is het eerste wat ik noem wel véél waarschijnlijker. In de woorden van mijn oogarts destijds: "Die kinderen kunnen accommoderen als gekken."

Gok ik goed dat je bijziend (bril met min-glazen) bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hoe later het word hoe traager je ogen worden, dit licht niet aan jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Licht :-)
Dat komt omdat je moe wort waardoor je jezelf minder Goed kan concentreren ,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder of geen sigaretten roken in een niet geventileerde ruimte helpt enorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het verstandig om je ogen nog eens te testen, om te zien of je bril nog goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoeidheid. Heb ik ook wel eens 's nachts op de weg. De felle lichten van auto's worden steeds waziger. Hoe feller, hoe waziger eigenlijk.