Als je met iemand zoent, hoe lang blijft het speeksel van die persoon dan in je mond zitten?

We hebben hier laatst een discussie over gehad op school en op internet heb ik nergens het antwoord kunnen vinden dus misschien weten jullie het? alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
72K

Het beste antwoord

3 weken, vriendin van me doet studie om bij de csi ofzo te komen en die heeft speekselonderzoek gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wanneer je je mond spoelt is het weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil je het echt weten? ik denk net zolang dat jij je tanden poets of iets drinkt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste deel van het speeksel zal wel vrij snel met je eigen speeksel naar de maag worden afgevoerd, waar het maagzuur er korte metten mee maakt.
Maar als je bedenkt dat een mens honderden soorten bacteriën in zijn mond kan huisvesten kan je er best een paar bij krijgen die het ook goed doen in je mond.
Daar is gewoonlijk niets mis mee de meeste bacteriën helpen ons met bestrijding van ongewenste zaken of met de verwerking van gewenste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met wat geluk je leven lang. Veel van die bacteriën zijn namelijk uitstekend voor je afweer, dus grof gezegd : met hoe meer mensen je zoent, hoe gevarieerder je immuunsysteem wordt.
Sommige bacteriën zullen bij jou prima aanslaan en gaan nooit meer weg, anderen zijn met een keer slikken alweer voor eeuwig verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5 dagen doordat na 5 dagen zijn alle bacteriën verdwenen door het tandenpoetsen