wat gebeurt er met een zwerver,als ie doodgaat?

begraven, gecremeerd, wie betaald er? familie, nette kleding, erfenis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (7)

Dat word door de gemeente betaald. Hij wordt dan in een gemeente graf begraven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt allemaal geregeld door de Sociale Dienst. Als er toch nog nabestaanden worden gevonden, krijgen die alsnog de rekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat regelt de gemeente, als er geen familie te vinden is.
Er komt geen grafsteen, meestal een houten bordje met een nummer er op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er van uitgaande dat de zwerver niet netjes zijn premie betaald en geen familie heeft zal de gemeente hiervoor zorg dragen en krijgt de zwerver een gemeente graf.

de meest voordelige kist, en er is iemand die een woordje doet. het afscheid is waardig maar sober.

Begraven

Iedere inwoner van Nederland kan aan de Gemeente waarin hij/zij woont vragen om een graf, als dat nodig is. De Gemeente is eigenaar van de gemeentelijke begraafplaats. Er zijn 2 soorten graven, namelijk een "eigen"graf en een algemeen graf. Bij een "eigen" graf behouden de nabestaanden zeggenschap over het graf. Bij een algemeen graf heeft uitsluitende de gemeente zeggenschap over het graf.
De kosten bij een algemeen graf zijn:
- Het begraafrecht: de kosten van het openen en het sluiten (arbeidsloon) van een graf.
- Het begraafplaatsrecht: de lèges die betaald moet worden voor de beschikbaarheid van de begraafplaats.
De kosten bij een "eigen" graf zijn:
- Het begraafrecht: de kosten van het openen en het sluiten (arbeidsloon) van een graf.
- Het begraafplaatsrecht: de lèges die betaald moet worden voor de beschikbaarheid van de begraafplaats.
- Het grafrecht: zijn de kosten als u het recht over dat graf wilt hebben voor een bepaalde termijn (vaak 20 jaar). Bij een algemeen graf is dit niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is ook zo dat er altijd iemand op de bergravenis komt dus er komen als hij niemand kent alsnog mensen van de gemeente en notarissen en alles..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als geen familie wordt gevonden wordt begraven op last van de gemeente, zoals hierboven al vermeld.
In enkele gevallen wordt een beroep gedaan op een dichter die vrijwillig een lijkrede afsteekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij word iemand die dakloos is en dood gaat begraven/gecremeerd en dat word betaald door de gemeente...als hij of zij geen familie meer heeft
het word natuurlijk op de aller goedkoopste manier gedaan bv: de goedkoopste kist enz...
ik denk dat ze meestal gecremeerd worden dat lijkt mij goedkoper dan begraven