Zijn scheurtjes in een paar dagen oude tattoo normaal?

Ik heb zaterdag een tattoo laten zetten. Gisteren begon de inkt wat 'ribbelig' te worden en vandaag zie ik enige scheurtjes in de inkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31.6K

Antwoorden (6)

nee, hij hoort langer mee te gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je wel constant gesmeerd met Bepanthen of iets anders.
Niet stiekum eraan gekrabt, geen schurende kleding aangehad.

Het is normaal dat je huid gaat vervellen op het stuk dat getatoeerd is, maar scheurtjes in de inkt???? ik zou even teruggaan naar de studio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volstrekt normaal. Je huid gaat volledig vervellen, daarbij lijkt het alsof je tattoo 'scheurt', maar na vervellen is dit niet meer zichtbaar (zowel, dan terug naar de tatoeerder). Je opperhuid vernieuwt zich en je kan soms een volledige afbeelding 'lospellen'. Niet dat ik daarbij bedoel dat je moet gaan trekken aan de velletjes, maar soms kwamen er bij mij hele stukken afbeelding vanaf. De inkt in de diepere lagen van de huid (mits goed gezet) blijft achter en vormt de afbeelding die blijvend is.
Blijven smeren met vaseline/ uiercreme/ calendula of iets dergelijks, niet peuteren, even niet zwemmen en ga je op vakantie binnenkort: hoge factor erop smeren.
Na genezing is je tattoo zoals hij blijft, dit kan wel tot een paar weken duren. Ben je dan alsnog niet tevreden, dan ga je terug. Een goede tattoo-shop zal kosteloos je tattoo bijwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toevallig heb ik vorige week mijn tweede tattoo laten zetten!!
Dit is doodnormaal hoor, doordat je huid door die naald is mishandeld :)...er ontstaat een soort van wond, aldus een laagje op die tattoo...
Ik kan je zeggen dat dit bij mijn vorige tattoo tot wel 3 maanden heeft geduurt voordat dit weg was...

dont worry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, hij hoort er gewoon heel lang mooi glad uit te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb 7 tattoo`s en heb 3 weken geleden de laatste laten zetten.
het is normaal dat je ribbeltjes voelt, dat zijn gewoon korstjes want je huid is natuurlijk kapot door het tatoeëren daarom gaat het ook bloeden.
je moet het gewoon steeds insmeren met vaseline en echt niet aan krabbelen of korstjes eraf pulken, daar word je tattoo lelijk van.
als het goed is heb je vaseline meegekregen, maar je kan ook uierzalf ofzo gebruiken