Wat gebeurt er in je keel als je je keel schraapt?

Het heeft vast te maken met je stembanden aangezien het wel een geluid produceert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Zowel schrapen en kuchen is belastend en zelfs schadelijk voor de stembanden.

Bij schrapen en kuchen slaan de stembanden met kracht tegen elkaar. Hierdoor raken de stembanden geirriteerd en krijg je mogelijk het gevoel dat er iets in de keel zit.

Vaak ontstaat na een kuch of schraping vrijwel direct de behoefte om nog een keer te kuchen en schrapen. Het is een gewoonte geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door met extra spanning jouw stembanden te sluiten, moet je met jouw longen meer druk maken om lucht door die stemspleet te persen met als doel om slijmresten weg te blazen. Een reflex is ook dat je het doet als de stembanden wat geiriteerd zijn waardoor wat kans op schade ontstaat zoals heesheid of een prikkeling van de stemband.