Wat vind jij van mensen die heel veel "..." in hun tekst verwerken?

Ik vind het best irritant. Maar misschien ligt het wel aan mij, ik kan er bijv. ook echt niet tegen als mensen in van die hoofdletters gaan typen. Dat staat schreeuwend en overdreven.

Edit: ik bedoel geen citaten, maar mensen die zo typen:
Ik koop een bal....
en toen ging ik met de bal spelen.... en toen ging de bal kapot....

Van veel mensen die hier reageren met; ik gebruik het best vaak, daar zie ik het helemaal niet zo vaak van. Ja soms, maar niet opvallend vaak. Ik gebruik het ook wel eens, ik bedoel het ook niet voor mensen die het gewoon af en toe gebruiken. Er is maar 1 iemand op GV waar het nogal opvalt, omdat het echt onnodig vaak wordt gebruikt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, he...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik eh.......snap niet dat je het "irritant"vindt........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We wachten op XiniX ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar zijn die " " waar je je nou zo irriteert? die zie ik in je "voorbeeld" niet terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@deva
Ik zie er anders 3 in het voorbeeld.

Antwoorden (11)

Ik heb juist graag dat citaten letterlijk worden weergegeven.Hoofdletters in stripverhalen om de tekst kracht bij te zetten vind ik ook niet erg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
volgens mij begrijp je het verkeerd?
het gaat niet om de aanhalingstekens, maar om de ....... puntjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel geen citaten, en ik bedoel met die hoofdletters mensen die zomaar bijv. op een forum of op GV met hoofdletters gaan typen.
Hmm, ik heb er geen problemen mee als het ook echt iets toevoegt. Wat die hoofdletters betreft, dat vind ik ook echt heel vervelend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mist in een tekstgesprek non-verbale interactie met je gesprekspartner. Die "..." geeft aan dat je wacht op respons, wat mij betreft.

Ik doe dat eigenlijk best wel vaak. Nu niet, natuurlijk. Waarom vind je dat irritant eigenlijk? Vind je smileys en andere toevoegingen aan tekstgesprekken ook vervelend?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope, ik heb het bij jou ook eigenlijk nooit echt gemerkt hoor. Ik bedoel ook niet maar een paar keer, maar echt vaak en vooral: onnodig vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, dan. Van hetzelfde laken een pak: Mensen die zonder leestekens of hoofdletters een grote brij aan onsamenhangende uitingen bij elkaar rammen. Sneu.
Ik erger mij er niet aan, ik lees gewoon....
Maar als jij het 'irritant' vindt, wil ik wel proberen meer rekening met je te houden.....
( Maar dit antwoord nog niet....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puntjes daar zit ik totaal niet mee...
Overbodig hoofdlettergebruik daarintegen wel.
Dat komt idd schreeuwerig over.
Er zijn forums waar dat niet is toegestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het stoort mij toaal niet. Waarschijnlijk omdat ik het zelf vaak doe. Het betekent dan zoiets als: en vul de rest zelf maar in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dat best wel vaak, maar het is inderdaad eigenlijk wel irritant. Soms heeft het een toevoeging, in de zin van; maak zelf maar af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja ik ben sprakeloos

Het vogeltje zingt zoals het gebekt is, wat kan ik anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ''gebruik'' heel veel van deze tekens.
sttord het je, dan lees je het maar niet. simpel zat.
het is voor mij een manier om nog duidelijker te maken wat ik zeggen wou en ''ergens'' de nadruk op te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik geloof ik best veel leestekens. Heb er nog nooit over na gedacht of dat irritant zou kunnen zijn.
Normaal praat ik nogal met mijn handen, en best wel veel mimiek - ik denk dat ik door alleen te schrijven me een beetje beperkt voel in mijn uitdrukkingsvermogen.
Als ik een brief schrijf, teken ik er ook nog vaak carricaturen bij (geen smileys) - nóg een beperking.

Maar ik vind hoe iemand iets zegt/schrijft en wat hij/zij te vertellen heeft veel belangrijker dan de schrijfwijze van iemand. Daarom lees ik ook zonder problemen over alle verkeerde d-tjes en t-tjes en ei voor ij e.d. heen.

Laat iedereen toch in zijn waarde - is er niet genoeg in je wereld om je wél druk om te maken?!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Veel van wat je ergert aan een ander is terug te voeren op eigenschappen van JEZELF.
Misschien hindert het je dat je niet altijd zo duidelijk overkomt als je zou willen en ERGERT het je daarom als anderen hun woorden 'kracht' bijzetten d.m.v. lééstékens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk alleen deze vraag ben ik blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest. Het gaat mij niet om leestekens. Het gaat mij niet om iemand die ... in zijn verhaal zet om er kracht achter te zetten. Ik bedoel mensen die elke zin eindigen met "...." in plaats van ".". Onnodig, incorrect, en voor mij ook: irritant om te lezen.