Wie weet een afdoend middel tegen de hik?

behalve laten schrikken, water drinken, adem inhouden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

de magic zit hem nog steeds in rekenen.
test het maar eens op iemand met de hik.
vraag zonder te vertellen waarvoor hoeveel 12+12is en maak het steeds moeilijk.

je kan ook vragen wat heb je eergisteren gegeten, en de dag daarvoor, ectect.
binnen 30 sec gegarandeerd van de hik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ademen, en geen weerstand bieden, wat suiker eten, wellicht... Er zijn in mijn optiek geen standaard oplossing om een hik te stoppen... Er zijn zelfs hikkers die jarenlang aan de gang blijven en heel luidruchtig zijn ook zlefs...

Minder drinken is een optie, maar dat is dan weet voor een kleine groep... En niet voor iedereen is drinken een oorzaak...

Ontspan en adem zo bewust mogelijk, zo doe ik dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen middel dat altijd zal helpen tegen de hik. Ikzelf heb eens twee dagen achter elkaar de hik gehad. Ik heb toen duizend en één dingen geprobeerd, maar niets hielp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook op de kop water drinken? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die niet nee, maar ik denk ook niet dat deze 1002de tip mij toen geholpen zou hebben. Al die tips werken tegen een kortstondige hik, maar niet tegen een chronische hik.
Wat wel eens (helaas niet altijd) wil helpen is
door een servetje/koffiefilterzakje drinken.
Dus glas water nemen, servetje op je mond leggen en
daar doorheen drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* Ademen in een zak
* Valsalva-manoeuvre, met mond en neus dicht proberen uit te ademen (Gebeurt automatisch bij het tillen van iets dat bijzonder zwaar is.)
* Aan de tong trekken
* Huig met een lepel omhoog duwen
* IJs eten of met ijswater gorgelen
* Ruiken aan ammonia of ether (pas op: gevaarlijke stoffen)
* Het kan ook helpen om de dampen van dierlijke uitwerpselen (bijvoorbeeld kat) te inhaleren
* Druk uitoefenen op het gebied boven de oogkassen
* Masseren van de sinus caroticus (dit wordt sterk afgeraden)
* ”Prutsen” aan de uit- of inwendige gehoorgang
* Francis M. Fesmire verhielp een geval van hardnekkige hik door stimuleren van de nervus vagus middels massage van de anus.
* Het bedrijven van de liefde die op zijn hoogtepunt komt in een orgasme, is beschreven als methode om de hik te laten stoppen.[2]
* Druk uitoefenen op de buik (vooroverliggend met kussen onder de buik, of tegen tafel leunend)
* Rustig, regelmatig ademhalen; in via neus, uit via mond
* De oren dichtdrukken, door links en rechts op de tragus te duwen, en tegelijk door een rietje een glas water leeg drinken. Deze methode wordt aanbevolen door Ten Holter. (zie referenties)
* Veel praten.

Als je dit allemaal hebt geprobeerd, kun je altijd nog je middenrif verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doet dat geen pijn, je middenrif verwijderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het goed verdooft niet. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed dat masseren van de sinus caroticus sterk wordt afgeraden:
De sinus caroticus is een plekje in de halsslagader dat bij prikkeling de hartslagfrequentie of de bloeddruk reduceert. Het bevindt zich tussen het sleutelbeen en de kaak.
Overprikkeling van dit orgaan kan tot een hartstilstand leiden. Dit is soms mede een doodsoorzaak bij ophanging.
wat bij mij altijd helpt is een glas water drinken aan de andere kant van het glas.
je moet dan dus voorover bukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt beter proberen om de hik te voorkomen door rustig te eten, met kleine hapjes en tussenpozen om het eten de slokdarm te laten passeren vóór je de volgende hap neemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hik (kramp van het middenrif) kan worden veroorzaakt door een laag kaliumgehalte in het bloed. In ziekenhuizen wordt daarom extra kalium per infuus toegediend aan patienten die (vooral na een operatie) de hik hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zou verklaren waarom ik 2 a 4 x per dag de hik heb -.-
Of ik eet gewoon te gulzig haha.
In het verleden heb ik wel mensen geholpen om van hun hik af te komen.
De persoon met de hik, moest op een stoel gaan zitten, voeten iets uit elkaar, plat op de grond.
de handen ontspannen op de knieen.
Ik vroeg ze zich zoveel mogelijk te ontspannen en legde hierna losjes mijn handen op hun handen.
Rustig, rustig, ontspan je.
En de hik was weg, na enkele minuten.

Als ik zelf de hik heb, doe ik het zelfde, alleen kan ik mijn eigen handen niet vast houden.
Maar ook dan is de hik na enkele minuten weg.

Toegevoegd op 17-06-2009 12:47:41
De kracht van de geest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is 1 ding wat 100% helpt!! Als bijvoorbeeld mijn collega de hik heeft vraag ik haar bijvoorbeeld wat ze morgen gaat eten of zoiets dergelijks, door het nadenken ga je anders ademen en je bent DIRECT van je hik af. Als je zelf de hik hebt kun je het beste aan bijvoorbeeld een wit paard denken en probeer dan ook echt het paard te zien, dan ben je er ook zo vanaf! Klinkt idioot maar ik zweer dat het helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geleerd van mijn wijze oude Opa :
(ja, die van de wijze spreuken)
Heel diep ademhalen, en je neus dichtknijpen.
Dan opzeggen :

hik sprik sprouw
ik geef de hik aan jou
ik geef de hik aan 'n and're man
die 'm goed verdragen kan
hik sprik sprouw
ik geef de hik aan jou.....

Als je nog adem overhebt, dit blijven herhalen, zonder tussendoor adem te halen.
Daarna even niet praten, maar rustig een paar keer ademhalen.

Bij mij helpt het.
Dus als je een keer iemand in de bus ziet zitten met een dichtgeknepen neus en een verre blik in de ogen, dan ben ik dat......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, ben jij dat. Ik dacht al... ;-)
Wat ik altijd doe, en ook helpt, is ervoor te zorgen dat ik een boer moet laten. Op een of andere manier heft het de hik op. Ik doe het zo: Inademen, slok water nemen, uitademen, slok water nemen, inademen, slok water nemen, uitademen, slok water nemen. Meestal is het dan *BURB* en over. Of het gezond is weet ik niet, maar dat is voor mij het enige wat helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan al zoveel antwoorden, dus ik heb ze niet allemaal gelezen.
Maar ik kreeg ooit van een vriendin van mijn moeder het advies om een glas water te drinken terwijl je op de kop hangt.
Op de kop water drinken.

Het handigste is om dit uit zo'n drinkfles te doen.. anders is water morsen bijna niet te voorkomen. Maar ik drink zelf wel uit een glas. Ik heb wel 3 a 4x per dag de hik, als sinds mijn geboorte en deze methode ..

"Works everytime". !

Toegevoegd op 17-06-2009 14:55:26
** pardon. Niet "hangt" maar gewoon voorover leunen.. en op de kop je glas opdrinken. Zoals op het plaatje ;) **