Hoe kan je zo snel mogelijk je weer "up" voelen op een dag dat je je negatief en beetje down voelt ?

Hoe moet je denken ? Aan wat moet je denken ? Het gaat niet over andere activiteiten doen, want ik zit op mijn werk.

13 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

Als je ondertussen op GV kunt zitten, kun je ook een filmpje opzetten op YouTube waar je heel vrolijk van wordt. Buurman en buurman, als je dat aanspreekt.

Of verheug je vast heel erg op het lekkere broodje dat je straks in de kantine (?) gaat eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even een praatje met een collega, bijv over een leuke vakantie die je wilt doen pept mij enorm op. Maar hopelijk heb je nog een lunchpauze tegoed. Naar buiten en 30 minuten flink doorstappen doet wonderen
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+"
probeer je gedachten op zij te zetten door middel van internet en grappige filmjes tekijken. of je kunt muziek luisteren waar je een goed gevoel bij hebt en als je eventueel rookt ga dan een sigaret roken met wat collega's mijn ervaring is dan dat er vanzelf gelachen word om iets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je werk kan je bijvoorbeeld (als je achter de pc zit) beetje googelen..of ga even in je pauze een leuk tijdschrift halen...je kan ook proberen een beetje te fantaseren over leuke dingen die je graag wilt doen in je vrije tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard weet ik niet dat je echt op internet kan/mag van werkgever indien ja probeer je wat ze hier voorstellen indien nee, Probeer je gedachten op het werk te houden zodat deze ook goed verloopt en je baas tevreden is. Maar probeer je gedachten dus af en toe af te leiden naar leuke ervaringen en leuke dingen die je hebt meegemaakt in je leven. Wat ik veel doe is als ik down ben, ik denk aan de kinderen in de Filipijnen en Nepal enz... en Afrika waar mensen bijna om komen van de honger als ik aan die dingen denk voel ik me al een pak beter en zeg ik tegen mezelf komaan Ritchie er zijn veel ergere dingen in de wereld. En voel me daardoor al direct pakken beter. Ook kan je denken aan mensen die erg ziek zijn en moeten vechten om in leven te blijven, als je zo denkt worden je problemen of je negatief denken terug wat positiever.
Ik zelf ben ooit bijna dood geweest door zeer ernstige ziekte en heb moeten vechten om te overleven. Daarvoor was ik veel depressief en nu ben ik zo gelukkig dat ik er nog ben uiteraard hopelijk hoef je het laatste niet mee te maken, dus trek op aan de dingen die ik daarvoor zei het helpt echt. Dit helpt bij mij toch toen voor ik ziek was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luister: http://www.youtube.com/watch?v=riSTnTZeUcI
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak een lijst van dingen die je leuk vindt om te doen, die je lekker vindt, waar je vrolijk van wordt. Denk aan grappen waar je om gelachen hebt, leuke momenten. Droom gewoon weg in een positieve wereld en voor je het weet is de werkdag voorbij!!