Ik kan beter sochtens, maar ligt aan de persoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
's ochtends, 's ochtends sla je veel informatie sneller op en onthou je het beter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's persoonlijk - hangt van je eigen ritme af.
Ik kon het beide, hoewel 's-avonds mijn voorkeur had omdat ik een avondsmens ben - maar 's-morgens is het ook heerlijk rustig, en je hebt als voordeel dat je (als je naar school gaat) meteen goed wakker bent.
13 jaar geleden
Dae is persoonlijk maar ik kan het beter 's avonds of zelfs 's nachts. 's Morgens ben ik sloom en traag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ik doe het smiddags maar dat verschilt pp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de disipline kan opbrengen,, s'ochtends!! En daarna nog even doorslapen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk heeft iedereen ze eigen voorkeur,
maar neem je sochtends wel meer op, omdat je hoofd dan nog leeg is en niet al een hele dag dingen heb meegemaakt!

Het is bewezen dat je eerste paar uren als je wakker bent de meeste informatie tot je kan nemen! Maarja ik zal zegge studeren wanneer het je uitkomt, bij mij dus nauwlijks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Studeer gewoon op je eigen manier.
Wanneer jij jezelf het beste voelt.
Er zijn geen regels voor.
Maar om goed te kunnen studeren,dan moet je rust om je heen hebben.
Niet gespannen zijn,Maar goed in je vel zitten.
En dan gaat het vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is in een onderzoek aangetoond dat mensen het meest aan informatie tot zich kunnen nemen na 14:00 uur tot 20:00 uur.
Zijn zelfs discussies over geweest i.v.m. schooltijden etc.
's Ochtends vroeg lijkt niet het beste moment voor huiswerk te zijn. Te laat daarin tegen ook niet!
En je kunt je niet langer goed concentreren dan 20 min max!
Afwisseling en pauzes! Belangrijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er op dat pubers doorgaans geen ochtenmensen zijn. Je moet toch 's ochtends naar school omdat volwassenen (leerkrachten) dat vaak juist wel zijn.

Aan gemiddelde patronen in wetenschappelijk onderzoek heb je niet veel (bv '60% studeert het beste in de ochtend' of 'de meeste mensen kunnen niet lang achter elkaar leren') omdat je nooit weet of jij toevallig tot het gemiddelde behoort.

Je moet dat dus voor jezelf uitvinden.
Maar als je leert op momenten dat je beter kan slapen, gaat er ook iets niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de alternatieve geneeskunde wordt de voormiddag gekenmerkt als geschikt voor cognitieve (dus geestelijke) arbeid. dan zou dit het best in evenwicht zijn met je lichaam, met je menselijke vermogens.
maar natuurlijk geraak je er vaak niet als je alleen in de voormiddag studeert. daarom kan je beter verspreiden over de dag. misschien kan je in de voormiddag zoveel mogelijk leerstof 'stockeren" en in de namiddag bezig zijn met samenvattingen en herhaling van wat je reeds leerde.
Als je noodgedwongen de hele dag moet studeren, maak dan tussendoor zeker tijd vrij om je hoofd even te laten rusten. Ga dan bv. geen tv kijken of games spelen of chatten e.d., maar wel wandelen, fietsen, fitnessen en zo van die dingen waar je je kop niet moet bij houden. En oefen je om op dat moment ook niet aan je leerstof te denken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Want het is maar net wat voor type je bent: ochtend-actief, middag-actief of avond-actief.

Wat ik deed met mijn leerwerk: elke ochtend om half zes op. Studeren tot 0700 uur. Dan had ik voor die dag mijn portie gehad.

Er komt zo vaak iets tussen als je op de avond gokt en voor je het weet ben je achter op je schema.