is uit een kraan drinken ongezond als hij maar 1x in 2 weken open gaat??

roest en andere troep??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (10)

Das niet echt gezond. laat hem even doorlopen, een minuutje dan kun je er wel uit drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst en minuut laten lopen zodat alle kalk en andere troep eruit komt. Daarna is het weer schoon. 2 weken is trouwens niet zo heel lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult er niet "enorm" ziek van worden.. Ik adviseer echter wel hem even 1 minuutje door te laten lopen in de toekomst!

Groetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, vooral als jij de eerste bent die hem opent. Open eerst de kraan en laat het water stromen voor een halve minuut met warm water. Drink dan je water. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Effe door laten lopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral als het warm weer is (geweest) even de leidingen laten doorspoelen. Er is anders oa risico op veteranenziekte... Hoe heet dat ook alweer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
legionella ; )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is trouwens door spoelen met heet water zodat de eventueel achtergebleven bacterien dood gaan. Overigens kun je water waar legionella wel drinken zonder ziek te worden. het besmettingsgevaar zit hem in het in ademen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx voor de aanvulling! :-)
Als water lang stilstaat, zoals bij een kraan die je maar weinig opent, loop je de kans dat je een legionellabesmetting oploopt. Niet door het drinken, maar door de nevel van het water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toevoeging bij het antwoord van alterego: als je uit die kraan drinkt adem je altijd minuscule waterdruppels in, dus ja, dat is gevaarlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met heet water maak je alleen de kraan schoon maar niet de koud water leiding. Die is appart van de warm water leiding. Laat de kraan in lauw water doorstromen zodat je zeker weet dat de koud water leiding schoon is, ik neem aan dat je koud water drinkt en niet het warme water;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's hetzelfde al s je thuis komt van vakantie. ALTIJD eerst de kranen even laten doorlopen. En dan pas het water gebruiken.

Afgelopen zomer hield Oasen een campagne om terugkerende vakantiegangers te herinneren aan het doorspoelen van de kraan. Uit een onderzoek van Oasen in 2009 bleek namelijk dat stilstaand water in de huisleidingen na enkele weken niet meer vers is. Veel klanten, meer dan we hadden verwacht, bleken goed op de hoogte te zijn van het belang om de kraan na de vakantie even door te laten lopen en deden dit ook daadwerkelijk.

http://www.oasen.nl/archief/Pages/Meer-klanten-dan-verwacht-laten-na-zomervakantie-de-kraan-even-doorlopen.aspx