Actie Potentiaal Simulatie therapie is een bijzondere vorm van Microcurrent electrical therapy (MET). Het onderscheidt zich van andere vormen van elektrotherapie (zoals bv. TENS) o.m. doordat het gebruik maakt van gelijkstroom en door de zeer lage stroomsterkte.
APS-therapie wordt o.m. aanbevolen voor de behandeling van acute en chronische pijn.

Voor wie is APS (voorlopig) niet geschikt is. Omdat er nog geen wetenschappelijke gegevens beschikbaar zijn over de effecten van APS-therapie op personen met deze klachten:
- Epilepsiepatiënten.
- Vrouwen die (mogelijk) zwanger zijn.
- Kinderen jonger dan 12 jaar
- Mensen met een sterk ondergewicht.
- Personen met een pacemaker of ander elektronisch implantaat.
- Mensen die cumarine derivaten gebruiken (bloedstollingremmers)
- Recentelijk hersen- of hartinfarct of acute trombose (minder dan 3 maanden)
- Kanker

De elektroden kunnen geplaatst worden op:
- Het pijnpunt.
- Punten aan het begin van de betrokken zenuw.
- Punten die overeenkomen met het beloop van zenuwen naar de betrokken huidgebieden of spieren.
- Triggerpoints, punten die extreem drukgevoelig zijn.
- Acupunctuurpunten.

Kijk eens op http://www.wikifysio.nl/index.php?title=APS-_therapie,_nieuw_wondermiddel_tegen_pijn%3F

Ik kan je niet helpen aan de ervaringdeling sorry daarvoor!