Hoe pak je dit soort zieke mensen aan?

DEN BOSCH - De politie heeft bij de 59-jarige eigenaar van een zwemschool uit Den Bosch foto's van 98 verschillende meisjes gevonden.

Tienduizenden seksueel getinte afbeeldingen van meisjes tussen de zes en zestien jaar zaten op vijf computers, acht harde schijven, tien camera's en zestien geheugenkaarten.

Dat maakte de Bossche hoofdofficier van justitie Gerrit van der Burg dinsdagavond bekend op een persconferentie.

Lees meer op: http://www.nu.nl/algemeen/2023672/bijna-honderd-kinderen-slachtoffer-zwemleraar.html

Kan dit in de toekomt voorkomen worden?
Wat bezielde deze man? Hoeveel van die gekken zijn er in Nederland (en op de wereld) ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Om even al je vragen te beantwoorden;
1. Opsluiten en sleutel weg gooien.
2. Nee, helaas zullen er altijd van dit soort mafkezen rond lopen.
3. Wat deze man bezielt zou ik niet weten en zeer waarschijnlijk zou ik het niet begrijpen als ik het wel wist.
4. Te veel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Hoe kun je dit voorkomen: niet vrees ik.

Wat bezielde deze man: een ziekte, net zoals pyromanie of kleptomanie, al is deze variant misschien nog weerzinwekkender.

Hoeveel zijn er: hopelijk niet al te veel.

En het antwoord op je vraag, hoe pak je ze aan?
Veroordelen volgens het Nederlandse rechtssysteem. De man zijn straf laten uitzitten en van zijn fouten laten leren. Daarna hopen dat hij een plekje in de maatschappij vindt en genezen is van zijn ziekte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet te voorkomen hoor...
En ik wil niet weten wat die man bezielde...
Er zijn veel te veel van die gekken...

Opsluiten en lang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen?

Castratie, operatief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe pak je pedofielen aan ?? Liefst zo hard mogelijk ; ik ben ook een kind van mijn tijd en kan er op geen enkele manier begrip voor opbrengen ; het druist tegen alles in waar wij in geloven. Maar is dat een natuurlijke afkeer ? Voor mij wel.

Er zitten echter een paar kanten aan pedofilie die het een bijzonder ingewikkeld onderwerp maken. Zo schijnt het -net als homofilie !!- in de hersenstructuur verankerd te liggen. En als homoseksualiteit geen ziekte is, is en waarom is pedofilie dat dan wel ?? En als je homoseksualiteit niet kunt genezen, zou je dat met pedofilie dan wel kunnen ?

Het grote verschil is dat homoseksualiteit in ONZE samenleving geen taboe meer is. Wel in delen van die samenleving, maar ook daar is inmiddels de biologische basis geaccepteerd, en is de aandacht voor de 'behandeling' verschoven van 'genezen' naar 'begeleiden in de keuze voor het niet praktizeren'. Soms werkt dat, soms niet. Maar echt een heel groot probleem voor de samenleving is dat niet, omdat homoseksualiteit in de regel iets is tussen twee instemmende gelijkwaardige volwassenen. Pedoseksualiteit is dat per definitie niet.

Juist daarom rust er een enorm taboe op. Het taboe op iets dat misschien wel 'natuurlijk' (gruwel !) is in combinatie met het tot een ziekte / afwijking verklaren van iets dat niet te genezen is (helaas) , drukt het in een hoek die mensen min of meer dwingt het geheim te houden, zelf te verwerken en dat gaat natuurlijk heel gemakkelijk fout. Zouden we als samenleving of zelfs maar als hulpverleners kunnen erkennen dat het een 'normale' afwijking van de norm is, waarvan het praktizeren met name onwenselijk is in onze samenleving, dan stonden er wellicht andere wegen open voor behandeling en begeleiding. Want feit is dat al een deel van de pedofielen er bewust voor kiest géén lichamelijk contact met kinderen te hebben. Lijkt me zeker iets waar je wel wat steun bij kunt gebruiken, in plaats van messcherpe veroordeling.

Maar als moeders van twee dochters heb ik wel plastischer oplossingen hoor - het is nou niet dat we echt mensen te kort komen op deze planeet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat bah zeggen en je kop in het zand steken geen oplossing is, en dit lijkt me bij uitstek een probleem waarvoor eens echt een oplossing gezocht moet worden, en dan moet je ook de enge smalle paadjes willen bewandelen.
Stenigen..... Nee ff serieus.... Dit is helaas niet te voorkomen, maar deze dader moet wel hard aangepakt worden vind ik..... En de dader moet levenslang in de gaten gehouden worden zodat dit in de toekomst niet meer gebeurd.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verzuipen !

Oh ja, dat mag helaas niet. Nou laat het aanpakken maar aan anderen over. Ik meen gelezen te hebben dat gevangenen die het met kinderen doen het sowieso erg zwaar krijgen in de gevangenis, terecht!

Het voorkomen van dit soort gevallen is helaas erg moeilijk. Er zijn helaas altijd van dit soort zieke gasten aanwezig.
Wat die man bezielde... geen flauw idee. Waarschijnlijk teveel water in zijn brein gekregen.
Hoeveel van die gekken er in Nederland zijn... Hoeveel leden zou de partij voor pedofilie hebben (Martein, of hoe heette die club ook alweer)?
Één is al teveel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het moeilijk om te oordelen, hij wordt straks veroordeeld. Een zieke geest die niet meer in deze maatschappij past. Er zal voor hem een passende ruimte zijn en door de therapieen waar hij niet aan ontkomt tot inzicht komen. Eigenlijk is dat te hopen, want dan legt hij pas zelf verantwoording af voor zijn daden. Deze man moet passend werk krijgen voor de rest van zijn leven. De strafmaat zal gerelateerd zijn aan zijn daden dus zinnig werk zal hij moeten doen. Meestal is dat werk die de persoon aan het denken zet. Veel van dit soort mensen zijn eigenlijk ziek en worden zelden beter. Het is dan maar goed dat een dergelijk persoon zijn leefklimaat ziet verkleinen door een cel. Zijn nieuwe andere omgeving wordt een wereld die hij daar beter zal overzien na een aantal jaren. Hij zal weggestopt worden. De kinderen hebben voor hun leven een diepe trauma die ook heel veel begeleiding zal vragen. Ouders die radeloos zijn moeten ook opgevangen worden. Je mag bidden dat deze kinderen al het geluk van de wereld krijgen en straks in echte liefde volwassen mogen worden. Ik wens hen alle kracht toe, om dit leed te kunnen dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met stijgende verbazing heb ik het weer gevolgd op TV en soilliant detail is dan dat de man al een jaar of 5 eerder verdachte was maar er werd niks gevonden. Mensen (eigenlijk mannen) die met kinderen werken moeten toch wat strakker in de gaten worden gehouden denk ik. Dat is de enige manier waarop je zaken sneller kan signaleren en kan zorgen voor minder slachtoffertjes, voorkomen kan je het nooit. Meer onderzoek ook waar deze afwijking vandaan komt want als we het snappen kunnen we het misschien voorkomen.