van zen 15 maanden is men zoontje bij mij alleen,heb gen ruzie met de papa,hij komt ons kindje halen 2 zaterdagen per 5w.Men kind nu 5 wil niet meer

hij smeekt me ik wil nooit meer gaan,ik voel me alleen bij papa,ik verveel me bij papa,
ik zei ,praat met papa hij is toch lief je kan hem alles zeggen...
Men zoontje : ik durf tegen papa enkel maar zeggen dat ik honger heb of dorst....
mijn hart brak !!!...en dit is 1 vb da al 3 jaar duurt...
papa reactie....hij zal daar wel uitgroeie...
hoe lang moet ik men kindje zo laten lijden ???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totdat hij oud genoeg is om te schrijven, zodat hij de vraag aan ons kan stellen in leesbare taal...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haalt me de woorden uit de mond Suniram!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit gehoord van dyslexie???? Ik zeg niet dat het bij gast 33063 zo is, geen idee, maar ik vind jullie buitengewoon bot en kortzichtig.
Super juist, dat zij zo uitgebreid haar woord doet!!!

Het beste antwoord

Vraag eens waarom dan? En hoe ervaart papa dat? Wat doet papa er aan? Vindt papa het wel fijn als kind komt of weet hij ook niet goed wat hij er mee aan moet?
Maak met de papa een plan om het je kind meer naar zijn zin te laten hebben. Geef je kind een foto van jou als dat het probleem is omdat hij je mist.
Laat het kind je anders halverwege de dag even bellen zodat het je stem hoort.
Geef hem dingen me: zijn lievelings autootje, zijn knuffel, een puzzel om met pap te doen.

Misschien is het eenkennigheid. Maar het is goed om naar je kind te luisteren. Hij vertrouwt jou en vertelt je daarom zijn verdrietjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je feedback. De papa zegt da hij het niet begrijpt
Meer reactie of voorstel komt er nooit.. Dit is al drie jaar zo.. Groeit er wel uit en hij speelt toch met zen auto's bij mij is de gebruikelijke info
Ik blijf luisteren naar mijn kind en blijf hem motiveren om met papa contact te houden ook al is het moeilijk voor een 5 jarige die zelf altijd weken van papa niks hoort als mama hem zelf ni opbelt...
Als hij het echt niet meer wil das de dag dat hij dit zelf verteld en dan gaat hij terug wanneer hij zen pa wel wil zien.de papa zelf wil geen extra dagen of vakantirs inplannen, belt geregeld af , dus daar moet ik niet op steun rekenen...laat staan vechten om meer..
Groetjes

Andere antwoorden (3)

Wat een rotsituatie. Misschien kan je afspreken
met je ex dat jullie zoontje vanaf nu om de week komt? En dus niet elk weekend.of 1 dag in de week in plaats van 2. En probeer je man dingen te laten ondernemen,

zorg dat hij leuke dingen met jouw zoontje gaat doen zodat hij het weer naar zijn zin krijgt. Praat er dus over en zeg dat het zo niet langer kan. Als jouw zoontje 12 is zou ik hem pas zelf laten kiezen. Maar als hij zo ongelukkig blijft dan kan jou ex beter dagjes bij jullie langskomen,dan ben jij er in elk geval bij. Sterkte!

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry ik lees nu pas dat hij 2 zaterdagen in de 5 weken bij zijn vader is. Misschien is het dan wel slim het tegenovergestelde te doen, iets vaker bij papa, zal op het begin moeilijk zijn maar uiteindelijk went hij dan beter aan zijn vader. Overigens wel blijven volhouden dat je ex leuke dingen met hem gaat ondernemen. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat beste is om je kind serieus te nemen, en er achter te komen waarom hij niet tegen zn pappa durft te praten, en misschien is het inderdaad wel goed om wat meer naar pappa toe te gaan als er niks aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt een hele lastige situatie. Je schrijft dat je geen ruzie met de vader hebt. Zou het mogelijk zijn dat jullie ook eens samen iets doen (bijv naar kinderboerderij) dan kun jij nl zien hoe vader en kind op elkaar reageren en kun je beter bepalen of er mogelijk iets aan de hand is.
Als er niets aan de hand lijkt te zijn zou ik ook zeggen, vaker contact, misschien moet je kind nu elke keer te veel wennen.
Heel veel sterkte, ik snap dat dit voor jou heel moeilijk is
amigo