Doet een tattoo laten zetten pijn? En wat is de gemiddelde prijs per uur?

Ik wil graag een tattoo laten zetten alleen ben ik iemand die best wel bang is van naalden, hopelijk kan ik geholpen worden door serieuze mensen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op m'n borst kast en pijn grens best hoog

Antwoorden (7)

Wat pijn betreft dat ligt aan de plek waar je hem laat zetten en wat jouw pijngrens is. Inzake de prijs, die hangt dan weer af van de grootte van de tattoo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet echt heel pijnlijk, maar omdat het zetten van een grote tattoo wel lang duurt, wordt je het op een gegeven moment wel een beetje zat. De prijs is meestal niet per uur, maar een vast bedrag voor een afbeelding die je kunt uitkiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk bedankt!
Hoe dunner de huid hoe pijnlijker de plek over het algemeen, ook plaatsen waar direct bot onder zit zijn gevoeliger. De prijs is afhankelijk van de grootte van de tattoo, maar ook van het plaatje; moet het in zwarte inkt of in kleur, hoe gedetailleerd is het plaatje etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk bedankt!
Ik vind altijd de 1ste aanzet pijn doen en daarna merk ik er niks meer van.. heb er inmiddels al 4
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tattoo-shop waar ik kom rekent zo'n 50-60 euro per uur, afhankelijk van het soort tatoeage.
Hoe dichter op het bot of hoe dunner de huid hoe pijnlijker. Lijnen zetten is ook minder pijnlijk dan grote vlakken die ingekleurd moeten worden. Plekken waar je kietelgevoelig bent of die jij als gevoelig ervaart bij aanraking, doen ook meer pijn. Denk bijvoorbeeld aan je voeten, de binnenkant van je bovenarm e.d.
Het voelt als een naald die over je huid krast. Maar al met al vind ik het wel te doen, maar na een paar uur is het wel genoeg. Daarom worden grotere tatoeages vaak in etappes gezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja een tattoo laten zetten doet pijn.
Ze gaan met een naald in je huid krassen dus dan is het logisch dat het pijn doet.

De pijn is wel afhankelijk van de grote en de plaats van de tattoo. Sommige plekken zijn gevoeliger dan andere plekken, op plaatsen waar je bijvoorbeeld vaak mee in de zon bent geweest is de huid taaier dan op de spier witte delen en dat heeft ook weer invloed.

Er zit ook verschil tussen de lijnen en het inkleuren.
De lijnen worden met 1 naald gezet en de kleur (ook zwart inkleuren) wordt met een aantal naalden naast elkaar(ik dacht 4)gedaan.

De grote van de tattoo is ook nog van invloed.
Een kleintje is met een half uurtje bekeken maar je kan ook je hele arm volzetten en dan ben je meerdere sessies
kwijt. (meestal een uur of 3 a 4 per sessie)

De prijs verschilt nogal.
Sommige rekenen per tattoo en anderen rekenen per uur.
Als je echt een goede artiest wil dan moet je rekenen rond de 100 euro per uur.
Je kan natuurlijk ook wel studio's vinden waar het voor de helft kan maar ik zou me daar zelf niet aan wagen.
Prijs kwaliteit is in dit geval erg belangrijk het is tenslotte voor de rest van je leven.

succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk Bedankt met deze reactie kan ik eindelijk tot een goede conclusie komen! Heel erg bedankt.
dat hangt ook van je eigen pijn drempel af?,!maar je voelt wel wat pijn ,maar het is goed uit te houden,en als je wilt kunnen ze er een verdovingszalf op doen. Nou dat hangt ook weer af,van de grote van je tattoo!een kleintje duurt ongeveer een half uur.een gekleurde een uur..het is echt niet zo eng hoor,ik heb er ook een paar.Zou er zo weer een willen laten zetten..genoeg overtuigd!? sterkte met je tattoo, harriet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben helemaal overtuigt, vooral nu u vertelt heeft over die verdoving zalf voor als ik het echt niet kan houden,
Hartelijk bedankt!