Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

doet een navelpiercing zetten en daarna erg pijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pfff... van horror verhalen tot 'eitje' lees ik hier.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Pijn(perceptie) is natuurlijk iets persoonlijks en niet iedereen zal dit hetzelfde ervaren. Wel ken ik er een paar die echt verschrikkelijke pijn hadden. De pijn kan ook erg lang aanduren en het plekje kan altijd gevoelig blijven. Hoe dit voor jou uit zal pakken, kunnen wij niet weten..

tip: denk ook aan het esthetische. Je maakt een gat in je huid, wat voor een "verstoring van de continuiteit van het weefsel" zorgt. In gewoon Nederlands: een wond.
Hier komt dan (litteken)bindweefsel omheen (niet dat je perse littekens ziet hoor). Ik denk dat je later ook moeder wil worden? Als je buik opzwelt, rekt je huid uit. Zo ook je huid rondom de navel en kan dat kleine gaatje ineens een heel groot gat worden..
Maar dit even als een aandachtspuntje ;)

Mvg,
Arts in spé
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nou mij lijkt het wel pijnlijk al er een naald door je buik word geprikt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het doet even pijn(als of je in je vinger met een speld prikt)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja natuurlijk joh, en speld is ook even dik dan een naald waarmee ze een piercing zetten. en is ook in een oogwenk gebeurd. met alle zekerheid waarmee je dit beweert spreek je vast uit ervaring, misschien kan je ook vertellen hoe het daarna voelt, want dat was de vraag namelijk.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pijn is kort, 2 uurtjes zweert het een beetje
Lijkt mij ook niet echt fijn ofzo. Heb je oorbellen? Dat doet ook pijn als ze geschoten worden maar daarna niet meer is denk ik hetzelfde bij je navel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dat bij een ander doet, zul je er niets van voelen. Laat je het bij jezelf doen, heb je wel wat napijn, maar zorg iig voor een hygiënische verzorging van de plek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit doet veel pijn.
en kan ook ontstoken raken
dit overkwam een nichtje van mij
ze had veel spijt van het laten zetten
en wekenlang kon ze haar broeken vrijwel niet dicht dragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat doet heel veel pijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, doet behoorlijk pijn. Hangt misschien ook af van de gene die hem erin prikt. Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden dus even de tanden op elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit mijn ervaring: ik wist niet dat het zo lang gevoelig kon blijven na het zetten van de piercing.

natuurlijk voel je het zetten en dat is even pijnlijk maar wel een dragelijke pijn (er gaat immers iets door je huid heen)

het kan heel lang duren voor het genezen is,(half jaar) en omdat het gebeid rond de navel erg bewegelijk is (bij elke stap en beweging zo ongeveer) zul je er vaak aan herinnerd worden dat je een piercing hebt :)

ik vond het geen helse pijn, maar meer behoorlijk gevoelig in het begin. als jij een bikkel bent zal je niet heus niet hele dagen schreeuwen van de pijn tot het helemaal genezen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zus had er een gedaan en het doet verschrikkelijk pijn zij ze die van haar was ontstoken dus had ze er een dikke week last van
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doet Maar heel Even piin , het is meerendeels branderige gevoel. Maar je Moet na het zetten vAn je piercing, schoon houden anders is het risico groot dat het wordt ontstoken,, :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik voelde er zo goed als niks van.daarna een beetje branderig maar dat heb je ook als je een oorbel laat schieten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding