Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kent iemand een manier om in slaap te komen?

Ik bedoel dus eigenlijk, trucjes, paardemiddelen, e.d.
Gewoon iets waarmee je in slaap kan vallen, zonder dat ik een recept van de dokter nodig heb (vrij verkrijgbare middelen zijn altijd welkom) of oefeningen moet doen, of in trance geraken, en dat soort dingen.
Gewoon simpel en snelwerkend.

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

GHB maar ik raad het niet aan, kostte me een verslaving van 6 jaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
GHB? Nooit van gehoord, is dat een of andere moderne drug?
Als het helpt en vrij verkrijgbaar is, heb ik er graag een verslaving voor over. Ook wel langer dan 6 jaar.
+1 (tot zover)
Maak me blij en de +10 zijn voor jou.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dat noemen ze de data-rape drug.
Ze stoppen 't in je drankje en vervolgens kan je geen weerstand meer bieden tegen verkrachting.
Nimmer aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
@Italklaas nogmaals, ik raad het je NIET aan..heb een aajr moeten afkicken (intern) dit ging gepaard met hallucinaties e.d..heb jij er dat voor over..?
@mmm: dat maakt de media ervan..er zijn zat mensen die het in hun eigen drankje doen..waaronder ik destijds .en een rape drug heet het omdat het in de media uiteraard wat spannender moet klinken, het werd ook een tijd een olifantenmiddel genoemd om olifanten om te krijgen nou geloof me..daar krijg je geen olifant mee om..het werd in de middeleeuwen al gebruikt bij zware bevallingen..het verdoofd....@Italklaas: begin er niet aan...je doet er veel te luchtig over..dan hoef ik die +10 echt niet hoor....
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nu ik weet wat het inhoud, denk ik dat ik toch maar iets anders moet zoeken. Dacht echt dat het om een spaappil ging en verder niets.
Zal het niet gebruiken, wees gerust. Toch zijn de 10 punten voor jou. Misschien wel voor het tegenhouden.

Andere antwoorden (15)

Ik heb ooit een orginele gehoord maar werkt bij mij niet. maar toch vertel ik hem. Ga het alfabet af dus kom eerst bij a verzin 3 dierennamen met een a dan 3 dierennamen met een b enz. Dit kan natuurlijk vervangen worden door jongens/meisjesnamen voedsel enzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deze kopen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
:-)) +1
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
HaHa, +1 zodra ik ze kan uitdelen
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Hahaha, die man is echt vervelend, blijf liever wakker +1
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
+1
Die vragen zijn best vaak gesteld hoor.
http://www.goeievraag.nl/vraag/snel-slaap-vallen.3950

Je zou ontspanningsoefeningen kunnen proberen. Ik deed die eerst met mijn MP3 speler op maar ken ze nu uit mijn hoofd. Ik val dan binnen een paar minuten in slaap en ontwaak zeer ontspannen.

Als je me een PM stuurt kan ik je mijn favorieten ook even mailen. Die kan ik niet zo snel vinden. Doe eerst eens achter je PC een van deze oefeningen en kijk of je het wat vind. Met slapen werken oefeningen waarbij je alle spieren spant en ontspant goed en ook wel teloefeningen waar je bij terug moet tellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
hee zij vertelt wat ik laatst al heb uitgelegd in een gelijk soort vraag als deze :)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Wie ik? Ik heb dit ook al in meedere topics gepost over slapeloosheid. Ik zie dat je in onderstaande topic inderdaad zoiets hebt gepost. Bij mij werkt die oefening nog beter als ik die op een MP3 speler beluister. http://www.goeievraag.nl/vraag/tip-slapeloosheid-warmemelk-helpt-slik.11535
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
bedankt voor de reactie, maar zoek toch meer in de chemische hoek +1
Melatonine. Je koopt het gewoon bij de drogist.
Het is een stofje dat gewoonlijk zelf in de hersenen wordt aangemaakt, en ervoor zorgt dat je slaperig wordt.
Soms is deze aanmaak door allerlei factoren verstoord.
Het is niet schadelijk of verslavend, en kan zelfs door kinderen gebruikt worden.
Je hebt het van alle merken, gewoon even naar vragen.
Slaap lekker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Je hebt eigenlijk helemaal geen oefeningen, recepten, trucjes nodig! Wat je moet doen is : NIKS. Span geen enkele spier aan en probeer dus niet te bewegen. In het begin is dat moeilijk, maar later gaat het veel gemakkelijker. Wat bij mij de laatste tijd ook veel helpt: sporten.. dan ben ik savonds moe en val ik als een blok in slaap!

Weltrusten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als het zo simpel was, had ik deze vraag niet gesteld. Toch bedankt voor de moeite.
Een trucje is om je tong zoveel mogelijk te ontspannen. Als je druk ligt te denken beweegt de achterkant van je tong een beetje. Als je je tong zoveel mogelijk ontspant wordt het denken ook minder.

Wat ook helpt is ontspanning inademen en spanning en gedachten uitademen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Lijkt en klinkt me veel te veel als een soort van meditatie. Ga liever op de chemische toer.
een whisky
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Een anesthesist
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Leuk... +1
niet denken van grrrrrrr kan weer niet slapen.

probeer eerst 30 sec aan je voeten te denken en ga vervolgens knieen, buik, handen, schouders, mond, oren, ogen
dit werkt bij mij heel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Zo simpel is het niet als je al ruim 5 uur klaar wakker in je bed ligt. Alleen chemie kan mij denk ik helpen.
Lezen tot je de regels dubbel begint te lezen.
Boek wegleggen en slapen.

Luisteren naar muziek (via mp3-speler) die je goed kent waardoor je aandacht verslapt en je ontspant.

Je voorstellen dat je op het strand ligt met de zon op je huid en dat een zacht briesje langs je gezicht waait.
Hou het beeld vast en ontspan.

Geen actieve dingen doen vlak voor je gaat slapen.
Denk in bed aan iets leuks wat je binnenkort gaat
doen of van plan bent te gaan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Leuk antwoord, maar gaat nooit lukken. Toch +1
Lees een saai filosofisch boek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Warme melk tellen en schaapjes drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Leuk
Leg een schrijfblokje naast je bed - alles wat je te binnen schiet dat je nog moet doen of niet mag vergeten kan je dan opschrijven, zodat het rustig wordt in je kop.
En een slapend, rustig ademend huisdier op je voeteneind of op de mat voor je bed - maar ik weet natuurlijk niet, of dit voor jou een optie is.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
En als ik bijna slaap, zeker weer klaarwakker worden om te gaan schrijven? Gaat niet werken.
Er is geen manier om in slaap te vallen...
Er is geen manier om in een boek te komen...
Er is geen manier om in een film te komen...

Bestaat niet en niemand weet hoe hij in slaap valt, onmogelijk...

Wat je kunt doen is niets... en dat niets doen is alles wat je kunt doen...

De allerbeste methode is de volgende...

Wat gebeurt er als je wel in slaap valt? De ademhaling gaat oppervlakkiger en langzamer...

Als je jezelf zou zien liggen in je slaap en je zou zien hoe weinig lucht dat je neemt zou je bijna er van schrikken hoe weinig zuurstof dat je neemt...

Dat is nu ook mijn oplossing... En dat is ga liggen en ontspan... Fixeer je een die houding, neem je favoriete houding aan...
En lig stil... En ga nu langzaam en oppervlakkig ademhalen...
zo weinig als je kunt... en met een gewoon ritme... niet te langzaam en niet te snel...
maar heel weinig lucht nemen...

Wat gebeurt er nu? Het lichaam, hoewel klaar wakker, denkt dat het in slaap valt en zal de nodige zaken gaan afwerken in het lichamelijke proces om dat te bewerkstelligen... Omdat de zuurstof minder wordt, maakt het lichaam zich op om in slaap te vallen...

Je kunt angstig worden in het begin dat ej te weinig lucht zult krijgen, maar dat is niet zo... Neem je te weinig lucht dan krijg je automatisch een zucht en dan zit je weer op je nivo... Dus dat gaat altijd goed... En je lichaam neemt precies genoeg lucht, altijd al ook tijdens je slaap...

Als je dit doet, dan truuk je het lichaam dat het gaat slapen terwijl jij er nog niet aan toe bent...

En dat lukt, dat lukt zelfs zo dat ik zo zittend en staand kan slapen...

Als ik het kan dan kan jij dat ook, met een beetje oefenen, krijg je succes...

vandaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Wel eens geprobeerd, maar helpt niet. Chemische middelen, dat moet denk ik mijn toekomst worden.
Toch +1 voor de moeite.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Vind ook je slaaptijden uit... Dat helpt ook...
Simpel op je rug gaan liggen, handen over je buik vouwen en naar je ademhaling luisteren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dus niet simpel.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing