Waarom lukt t mijn lichaam niet om af te kicken van koolhydraten

Door de koolhydraten val ik niets af. Maar slaat mijn lichaam juist de vetten op!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

omdat je lichaam koolydhraten nodig heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het moet kun je zonder koolhydraten en daarbij nog gezond blijven ook.
Als je echt af wilt vallen, moet je inderdaad op de koolhydraten letten. Maak een lijstje voor jezelf waar je echt niet zonder kunt en een lijstje met dingen die je zou kunnen minderen. De dingen die je zou kunnen minderen, zou je evt. kunnen vervangen door eiwitrijk en koolhydraat arm voedsel, zoals een blokje kaas, stukje worst, een gekookt eitje.....beker yoghurt etc. Het is soms wel moeilijk maar eiwitten zijn tevens beter voor het honger gevoel, je blijft er sneller vol van zitten!! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Langzame stofwisseling. Evolutionair gezien heel nuttig. Hierdoor kwamen veel mensen de hongerwinter mee door.
Zoals hierboven al gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er gevoelig voor bent werken koolhydraten, met name de geraffineerde, als een verslavende stof. In dat geval stillen ze de honger niet maar wekken juist de eetlust op. Je kunt het beste radicaal stoppen met alle geraffineerde koolhydraten. Dat geldt ook voor zogenaamd gezonde tussendoortjes als rijstwafels en mueslirepen. Doe ook rustig aan met fruit want de meeste soorten bevatten tamelijk veel suiker.

Uiteraard geen frisdranken en ook geen vruchtensap waar minstens evenveel suiker in zit. In plaats daarvan volkorenbrood en -pasta, zilvervliesrijst en tussendoor een stukje worst, kaas, een handje nootjes of een ei als je dat zonder brood lust. Daar krijg je misschien wat vet mee naar binnen maar omdat je veel minder trek hebt lukt het je veel makkelijk om de dag door te komen met minder calorieën. Wees niet te bang dat je te weinig koolhydraten binnenkrijgt want strikt genomen heb je ze niet nodig.