Waarom lukt t mijn lichaam niet om af te kicken van koolhydraten

Door de koolhydraten val ik niets af. Maar slaat mijn lichaam juist de vetten op!

Weet jij het antwoord?

/2500

omdat je lichaam koolydhraten nodig heeft

Als je echt af wilt vallen, moet je inderdaad op de koolhydraten letten. Maak een lijstje voor jezelf waar je echt niet zonder kunt en een lijstje met dingen die je zou kunnen minderen. De dingen die je zou kunnen minderen, zou je evt. kunnen vervangen door eiwitrijk en koolhydraat arm voedsel, zoals een blokje kaas, stukje worst, een gekookt eitje.....beker yoghurt etc. Het is soms wel moeilijk maar eiwitten zijn tevens beter voor het honger gevoel, je blijft er sneller vol van zitten!! Succes

Langzame stofwisseling. Evolutionair gezien heel nuttig. Hierdoor kwamen veel mensen de hongerwinter mee door. Zoals hierboven al gezegd.

Als je er gevoelig voor bent werken koolhydraten, met name de geraffineerde, als een verslavende stof. In dat geval stillen ze de honger niet maar wekken juist de eetlust op. Je kunt het beste radicaal stoppen met alle geraffineerde koolhydraten. Dat geldt ook voor zogenaamd gezonde tussendoortjes als rijstwafels en mueslirepen. Doe ook rustig aan met fruit want de meeste soorten bevatten tamelijk veel suiker. Uiteraard geen frisdranken en ook geen vruchtensap waar minstens evenveel suiker in zit. In plaats daarvan volkorenbrood en -pasta, zilvervliesrijst en tussendoor een stukje worst, kaas, een handje nootjes of een ei als je dat zonder brood lust. Daar krijg je misschien wat vet mee naar binnen maar omdat je veel minder trek hebt lukt het je veel makkelijk om de dag door te komen met minder calorieën. Wees niet te bang dat je te weinig koolhydraten binnenkrijgt want strikt genomen heb je ze niet nodig.

Je kan het best de richtlijnen van de 1e fase volgen dan gaat het zeker lukken. Het duurt een paar dagen waarin je je wat vervelend kan voelen (hoofdpijn, rillerig) maar daarna gaat je lichaam echt over op het halen van energie uit vet in plaats van koolhydraten. Maar je moet je wel streng aan de richtlijnen houden en zeker niet smokkelen. Je kan een gratis boekje met info aanvragen op www.koolhydraatarm.eu

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100