wat zijn de voor- en nadelen van Creatine

en kan ik het gebruiken? (ben 14)

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je 14 bent moet je echt geen supplementen slikken. Je haalt sowieso meer dan voldoende uit je dagelijkse voeding. Bij (oudere) krachtsporters zorgt creatine voor meer explosieve kracht waardoor ze meer uit de training kunnen halen. Het wordt meestal ingenomen met een vruchtensapje om de opname te bevorderen, 5 gram per dag ongeveer. Veel sporters zeggen baat te hebben bij 'cyclen', dus periodes wel en niet innemen (vaak ongeveer een maand). Ook wordt er veel gesproken over loaden, waarbij een periode van inname wordt voorafgegaan door een paar dagen met een hogere dosis (20 gram over de hele dag verdeeld).

Voordeel: het levert werkgelegeheid op. Nadeel: het kost geld. Verder doet het waarschijnlijk niks omdat je maagzuur het neutraliseert. Wetenschappelijk onderzoek levert telkens weer ander inzicht op en dat betekent waarschijnlijk dat het niet veel voorstelt. Het lost niks op wou ik maar zeggen. Gevarieerde voeding is voldoende voor een gezond leven.

Creatine maakt je lichaam zelf aan, indien je geen afwijking hebt in het aanmaken van creatine zal ik het niet gebruiken. het klopt dat je meer kracht etc zult hebben maar dat heb je met anabolen ook. Wat ik wil zeggen is dat je niet supplementen moet gaan nemen met stoffen die je lichaam zelf aan maken. dit is altijd slecht voor je lichaam. dus samengevat: Nadeel: Prijs, mogelijk kans op bijwerkingen. Voordeel: Meer kracht, sneller resultaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100