Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoezo weten dat het om uitzaaiingen gaat

mij man had kanker maar ze zijn er pas achtergekomen na zijn dood dat het lymfklierkanker was wel wisten ze dat er uitzaaiingen in maag en darm waren

Toegevoegd na 3 uur:
nou even een uitleg erbij in het begin dachten ze aan een maagzweer omdat hij iedere keer aan het braken was ze hebben toen weefsel uit de maag gehaald en zijden toen dat er kanker uitzaaiingen gevonden waren maar ze wisten dus niet om wat voor kanker dat was en dat hebben ze dus na zijn dood pas gezien het was lymfklier kanker dus vraag ik me af hoe konden ze zien dat het uitzaaiingen waren die vraag is me altijd bij gebleven maar is nu 13 jaar geleden gebeurt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
631
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp nu,dat je wilt zeggen: Hoe wisten de doktoren dat het uitzaaiingen waren, dan wisten ze dus ook, dat er ergens anders een bron moest zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je vraag is hoe ze dat kunnen weten?
Daarvoor moet hij een autopsie gehad hebben, een CT-scan, PET-scan of MRI-scan.
Daaruit kunnen ze opmaken dat de kanker zich verplaatst heeft.
Meestal worden uitzaaiingen overgebracht via lymfe of bloed. Aangezien hij lymfklierkanker had is het niet zo raar dat het is uitgezaaid.
Maar is dit een conclusie uit een onderzoek of stellen ze dit vanuit het niets vast?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om hier een goed antwoord op te krijgen, lijkt het me het beste om dat aan de behandelende geneesheer te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding