Is er een manier om zo snel mogelijk van de griep af te komen? (zonder dat je de hele dag in bed moet liggen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Nee (:
Wanneer je griep hebt, heeft je lichaam heel veel energie nodig om zichzelf beter te maken.
Om de slechte bacteriën af te voeren.
Dit vraagt dus om veel rust en veel water.
Door rust heeft je lichaam de tijd om te herstellen, wat bij griep echt van belang is. Wanneer je niet goed uit ziekt, en snel weer aan de gang gaat. Kan het goed zijn dat je over 2 weken weer ziek thuis zit.
Omdat je lichaam nog niet op eigen kracht was.
Ga lekker op de bank liggen, dekentje erbij, probeer iets te eten bijvoorbeeld een beschuitje of cracker.
En vooral veel water en thee drinken!
Op tijd naar de wc, dan spoel je de afvalstoffen je lijf uit ;)
Luister naar je lichaam, hij geeft aan dat het even genoeg is en vraagt dus ook om rust. Geef het ook!
Beterschap!

Toegevoegd na 1 minuut:
Je mag 6 tot 8 paracetamols van 500mg.
Dit is om de koorts wat te laten dalen, hierdoor zul je je een stuk beter voelen. Maar blijf toch rustig aan doen, want zodra ze uitwerken merk je het wel weer.

Oja, en lekker fruit eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee. Je wordt niet sneller beter van allerlei trucjes. Hooguit voel je je beter. Door te rusten geef je je lichaam de beste steun in de rug om de griep tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowiezo veel fruit eten werkt maar er zijn van die citroen paracetamol zakjes poeder die je op moet lossen in water. Het heet volgens mij hotcoldrex ofzo :$
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar dat is wel bij iedereen anders. en het gaat dan om Wilskracht, ik blijf altijd in beweging ook al ben ik ziek. dan ben je het snelst van je griep af. in bed liggen werkt bij mij averechts. Dus ik zou zeggen Actief blijven.

Toegevoegd na 1 minuut:
althans dan voel ik me beter en fitter. bij een ander hoeft dat niet zo te zijn denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa dat heb ik ook van veel slapen/liggen krijg ik alleen maar hoofdpijn. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies ik krijg er ook altijd hoofdpijn van. en voel me futloos dan.
Tamiflu dat schijnt echt te werken tegen de griep, je kan t kopen bij de apotheek..
mijn zoon heeft t ook gebruikt en de griep was dagen eerder weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
•Bij hoge koorts transpireert u veel. Dan is het goed om veel te drinken, om het vocht in uw lichaam op peil te houden.
•Het is aan te raden om rust te nemen. U hoeft niet per se in bed te blijven, maar lichamelijke inspanning kunt u beter vermijden.
•Voorkom afkoeling als u naar buiten gaat: kleed u op het weer.
•Er zijn nog geen geneesmiddelen die de griep kunnen genezen, ook penicilline niet. Tegen koorts en pijn kunt u wel iets nemen, bijvoorbeeld paracetamol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, mijn moeder zei altijd (en moeders hebben achteraf altijd gelijk): 1 week als je er iets tegen inneemt en een week als je het uit laat zieken.