Wat kun je doen om meer zelfvertrouwen te krijgen?

Schaam me iets te snel en kijk te veel tegen mensen op

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Neem een plakje chorizo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/zelfvertrouwen.66375

http://www.goeievraag.nl/vraag/snel-zelfvertrouwen.94609
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maken van een personal brand helpt erg! Kijk naar wat voor jou belangrijk is, breng dit in kaart, haal daar jou kernwaarden uit!

Personal Branding helpt je met het zoeken naar de ideale verhouding van jezelf! Het is lastig om op te kijken, als je niet weet wat of wie jij zelf bent...ga hier gewoon naar op zoek;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je jong bent moet je zelfvertrouwen nog groeien.
Dat het ook levenservaring.

Wat je wel kunt doen: zorg dat je er fris en verzorgd uitziet. Dan kun je daar al zeker van zijn dat dat in orde is.

In ramsj-zaken (die vordeelboekenzaken) heb je leuke boeken over zelfvertrouwen en sterker worden. Koop er eens eentje. Niet duur. Daar haal je absoluut tips uit.

Verder kun je een cursus doen: spreken in het openbaar. Nuttig voor héél je leven!

En nog iets: kijk nooit naar iemand op. Respect hebben voor, oké. Maar een mens is en mens. Wat je ziet is het uiterlijk, de status, de verworven vaardigheden. Prima. Maar waar het om gaat is het pure innerlijk van de mens. En dat zie je aan de buitenkant niet af.

Zeg maar tegen jezelf: ik ben oké! Want dat is ook zo. En je gaat gewoon in je leven nog een heleboel leren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, mooi antwoord, daar kan ik verder mee. Ga snel eens kijken naar een boek.
- Hier zijn wel cursussen voor; assertiviteitstraining bijvoorbeeld. Maar ook dingen die wat "luchtiger" zijn, een basiscursus toneel kan ook zinvol zijn en ook nog leuk.

- probeer eens iets nieuws of lastigs te leren, waar je flink je best voor moet doen. Als dat uiteindelijk lukt, kan dat een heel goed gevoel geven, waar je zelfvertrouwen van toe kan nemen. Als het iets moeilijks is, doe het dan wel in kleine stapjes, dan is de kans dat het lukt groter.

- Vergelijk jezelf niet te veel met anderen. Dat zijn ook maar mensen. En als jij op bepaalde vlakken dingen anders doet of wat anders bent dan de massa, maar je doet er verder niemand kwaad mee, dan is dat toch prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op karate gaan dat help