Hoe kan ik mijn menstruatie een paar dagen uitstellen?

Of de duvel ermee speelt: Op vakantie ben ik altijd ongesteld! Wie weet een manier om de menstruatie een paar dagen uit te kunnen stellen zonder pilgebruik en dergelijke?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Helaas, zonder kunstmatige hulpmiddelen zoals de pil is de enige manier om je menstruatie uit te stellen op tijd zwanger worden, maar ik neem aan dat dat niet je planning is.
Aangezien je gemiddeld 5 dagen in de maand ongesteld bent (rond af op een week) en een gemiddelde vakantie drie weken duurt, is de kans dat je in de vakantie ongesteld bent inderdaad vrij groot, bijna 75 %. Maar met een heel regelmatige menstruatie kun je wel eventueel je vakantie zo plannen dat hij net in de mentruatie-vrije weken valt. Hoewel je door de vakantiestress zult zien dat je net op dat moment ruzie krijgt met je innerlijke klok...
Persoonlijk zie ik het probleem van menstrueren tijdens de vakantie niet zo. Ik gebruik de Keeper, en dan is het verschil tussen wel en niet menstrueren ongeveer twee tot vijf minuten wisselen en spoelen per dag, en ik kan er verder alles mee. Wanneer je ook lichamelijke klachten en pijntjes hebt gaat dat natuurlijk niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Helaas, dat gaat niet...

Toegevoegd op 12-06-2009 20:31:03
Je had de pil kunnen nemen, maar dat is niet aan te bevelen, dan ga je zo achteruit in je leven, maakt alles vlakker en je wordt veel en veel minder vrouwelijk... En op vakantie is dat juist erg leuk om heel vrouwelijk te zijn... of niet dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vrouw begrijp ik helemaal wat je bedoelt. Wanneer je geen anticonceptiepil slikt is er een manier om het uit te stellen. Daar moet je echter wel een pilletje voor slikken en uit je antwoord kan ik niet helemaal opmaken of je dit zou willen. Het heet Primolut en is via de huisarts te verkrijgen. Vraag echter goed naar de bijwerkingen e.d. want er doen verschillende verhalen de ronde. De een is erg enthousiast en de ander heeft vervelende ervaringen. Maar het kan dus wel, succes ermee en alvast een fijne vakantie gewenst.

Toegevoegd op 12-06-2009 20:43:49
Wellicht zijn er ook nog andere manieren wanneer je geen anticonceptiepil slikt. Misschien toch een idee om eens langs een apotheek te gaan of een afspraak te maken met de huisarts. Wacht niet te lang, vaak moet je al twee weken van tevoren beginnen met slikken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat je altijd in eenzelfde periode vd maand vakanties plant. Misschien kun je daar eens de nodige bekeringen op loslaten zodat de kans op ongesteldheid in die periode minimaal is.

Bv noteer voor 6 maanden de precieze datums van ongesteldheid. Hiermee moet je dan toch redelijk goed kunnen bepalen wanneer je het best op vakantie kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het probleem ook regelmatig. Ik zorg dan altijd dat ik tijdig contact heb met mijn huisarts. Direct met mijn laatste menstruatie voor de vakantie begin ik met het slikken van de pil en ik slik net zo lang door tot ik weer thuis ben. Dan nog even 2 dagen wachten en je menstruatie is weer aanwezig.

Werkt prima (tenzij je een last-minute boekt).