Ik doe nu tl wat ga ik doen na tl

Ga ik dan meteen door naar mbo4 en hoelang duurt het dan voordat ik naar hbo kan doorstrome

Weet jij het antwoord?

/2500

ja je bent leerplichtig dus je moet een opleiding kiezen, dus MBO, kan niveau 1 tot en met 4 zijn, en leerjaren licht aan de opleiding, meeste duren 3 tot 4 jaar

Je kunt twee dingen doen. Na je Mavo ga je Havo doen en daarna door naar het HBO. Of je gaat na je Mavo naar het MBO niveau 4 en als je klaar bent doe je nog een HBO opleiding. Persoonlijk zou ik voor het eerste kiezen als dat lukt. Want in de praktijk blijkt dat veel MBO studenten na hun opleiding niet meer de puf hebben om nog een HBO opleiding te doen. Terwijl na je HAVO móet je nog een vervolg opleiding doen.

Ik denk dat je eerst moet weten wat je voor baan wilt later :) Dan kun je daar je school loopbaan op afstemmen. Zoals degene hier voor mij zegt, na een MBO haken veel mensen af. Ik had zelf ook geen puf meer om na mijn MBO een HBO opleiding te volgen, en daar heb ik nu spijt van! Dus: wat wil je eigenlijk worden?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100