ik zweet letterlijk heel de dag door onder mijn oksels? wat kan ik hier tegen doen?

al heb ik het zo koud dat ik er kippenvel van krijg ik blijf zweten. anti transpirant deodorant lukt niet en ik heb het idee dat ik daar door juist meer ga zweten. ik schaam me hier verschikkelijk om en kan nooit normaal mijn arm strekken zonder dat er een grote zweetvlek te zien en wil hier zsm vanaf. wat te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Herkenbaar die klotsende oksels, wat een ellende. Er is gelukkig wat aan te doen om het te verhelpen! Beter zou zijn als er een duidelijke oorzaak is en deze te verhelpen, maar dat is niet je vraag. Teveel zweten... Overmatig zweten komt vrij veel voor. In sommige gevallen is er een relatie met bepaalde ziekten of is er sprake van aangeboren of op latere leeftijd verkregen afwijkingen van de zenuwen. Bij verreweg de meeste mensen die een grote zweetproductie hebben is er echter geen sprake van een echte afwijking. Toch kan de zweetproductie zo fors zijn dat het belemmerend werkt in het dagelijkse sociale verkeer of dat bepaalde activiteiten, zoals autorijden (glippend autostuur), moeilijk worden. Hoe wordt overmatige transpiratie behandeld? Het is mogelijk om lokale overproductie van zweet te bestrijden. Er zijn drie verschillende methoden: Aluminiumhoudende cremes en oplossingen: deze worden op de huid aangebracht. Deze behandeling is eenvoudig maar het effect is sterk wisselend. Iontoforese: Bij deze techniek wordt in speciaal ontwikkelde apparatuur een electrische stroom door een bakje met kraanwater geleid. Door de handen of voeten gedurende enige tijd in dit bakje te houden wordt (waarschijnlijk) het zweetkanaaltje tijdelijk afgesloten. Het effect houdt enkele dagen aan. De therapie is thuis goed uit te voeren, maar is in de praktijk alleen geschikt voor de handen en voeten. Botulinetoxine: een betrekkelijk nieuwe therapie is het inspuiten van de huid met kleine hoeveelheden botuline toxine. Dit zenuwgif wordt geproduceerd door de botulinebacterie. Het middel zorgt voor blokkade van de signalen van de zenuwen die de zweetklieren aanzetten tot zweetproductie, waardoor het zweten stopt. Het is een zeer effectieve therapie, maar het effect houdt helaas maar een beperkt aantal maanden aan. De therapie moet dan weer herhaald worden. Het effect bij behandeling in de oksels houdt langer aan dan aan de handen. Veel succes, ik hoop dat je er een goede oplossing voor zal vinden!!

Bronnen:
http://www.huidinfo.nl/zweten.html

Botox kan helpen. http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/uiterlijk/142/botox-helpt-tegen-transpiratie-en-meer-tips

gebruik je medicijnen? grote kans dat het dan daar door komt.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar het kan heel goed te maken kunnen hebben met hormoonveranderingen in je lichaam. Ook medicijnen, drugs, alcohol, koffie en bepaalde voedingsstoffen stress, trauma's, een slecht werkende schildklier of lever kunnen zorgen voor overmatige transpiratie. Het is dus lastig te zeggen waar het vandaan komt, dus ook moeilijk in te schatten wat je zou kunnen doen. Bij de drogist kun je allerlei soorten deo's en okselpads etc. kopen, maar ik zou je toch willen adviseren om een bloedtest te laten doen. Dan kun je in ieder geval een heleboel uitsluiten. Vooralsnog denk ik dat het hormonaal is.

Zweten is een handige functie van je lichaam die bedoeld is om je lichaam bij hogere temperaturen of bij inspanning af te koelen. Als je lichaam hierin te fanatiek is, kan het zweten een vervelend effect worden. Er verschijnen al snel donkere zweetplekken onder je oksels en bij het minste of geringste parelen de zweetdruppeltjes over je voorhoofd. Overmatig zweten kan je sociale leven negatief beïnvloeden. Wat kun je tegen overmatig zweten doen? Overmatig zweten kan diverse oorzaken hebben. Gelukkig kun je vaak ook wel wat tegen het overmatig zweten doen: •Draag geen synthetische stoffen. Synthetische stoffen ademen niet goed waardoor er geen of weinig lucht bij je huid komt. Synthetische stoffen zijn hierdoor vaak warmer omdat ook de warme lucht die van je huid afkomt niet afgevoerd kan worden. Bovendien zijn deze stoffen ook niet in staat om het vocht van het zweten af te voeren. Als gevolg zit je met een vochtige huid die al snel kan gaan broeien en stinken. •Kies een goede deodorant. Er zijn vele soorten deodorants met een verschillende werking tegen zweet. Probeer verschillende soorten totdat je een deodorant hebt gevonden die het beste bij jou past. Eventueel kun je je laten informeren bij de drogist. Een goede deodorant zal in ieder geval vervelende geurtjes tegengaan. Bij de apotheek zijn ook deodorants verkrijgbaar die aluminiumchloride bevatten. Deze stof kan de zweetproductie flink afremmen!!!!! Overmatig zweten komt vaak onder de oksels voor. Zorg je hier voor een goede hygiëne, dan zal je zweet in ieder geval niet zo snel gaan stinken. Scheer je oksels en douche bij voorkeur iedere ochtend. Heb je 's ochtends geen tijd om te douchen, was dan wel je altijd je oksels. Draag ook altijd schone kleren om het zweten te verminderen. Er zijn speciale okselpads op de markt die je in je kleding kunt dragen. Deze okselpads vangen het zweet op zodat het niet zichtbaar is op de kleding die je draagt. Ook als je wat wijdere kleding draagt, zijn zweetplekken niet zo snel te zien.

Bronnen:
http://www.leerwiki.nl/Wat_te_doen_bij_ove...

Scheer die okselhaar eens. Misschien help 't wel...

Gewoon naar de huisarts gaan, die geeft je dan een receptje voor een poeder of vloeistof. Eigen ervaring!

Heel vervelend ken het probleem. Misschien helpt het om je okselhaar te scheren en daarna lacome deo erop te doen. Het helpt mij altijd wel het nadeel is wel dat de lacome deo erg prijzig is vergeleken met de andere merken.

Ik gebruik zelf odorex-spray van de Kruidvat. Dat kan ik je echt aanraden! Als je hebt gedouched, maak je oksel goed droog en spuit je dat op je oksel, 2 a 3 spuitjes zijn genoeg. Het ruikt nergens naar, en ik zweette zowiezo al weinig, elke dag droge gladde oksels. Je ruikt het zweet ook niet. Succes ermee.

Het kan ook 'angstzweet zijn' misschien onbewust heb je stress of angst en uit zich in transpireren, het enige wat je kunt doen is laat een bloedtest doen misschien kom je zo achter of je stresshormoon erg hoog is of iets anders medisch, zoniet gebruik de juiste deo en neem altijd schone kleren mee....

Probeer eens een poosje zinkzalf.

Odorex werkt bij mij heel goed. Voor het slapen gaan op je oksels deppen en de volgende dag schoonmaken.

Ik had eerst ook heel erg last van zweten en geen een deodorant hielp. Toen ben ik net als king24 odorex gaan gebruiken. Een keer in de drie dagen doe ik daarvan wat op een watje en dep het op mijn oksels. Drie dagen lang zweet ik gewoon helemaal níet meer onder mijn oksels! Het is ideaal voor mij en duurt niet lang. Het heet Odorex extra dry bescherming tegen overmatige transpiratie. Ik gebruik de lotion maar je kan ook andere vormen ervan gebruiken. Succes!

DEO,,,,,DEO,,,,DEO DEO DAAR GA JE WEER LEKKER VAN RUIKEN,,,,DIT WAT HET DEO LIED

Ik heb het ook:(

Je kent okselpads natuurlijk al. Mijn ervaringen zijn wisselend. De pads van 1-2Dry vind ik de beste.

Bronnen:
https://www.nosweat.nl/okselpads/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100