Hoe krijg ik mijn vriendin weer terug?

Ik heb een vriendin waar ik vanaf groep 6 bevriend mee ben ( zit nu in de tweede ). Maar nu ze een jongen ontmoet heeft, heeft ze alleen nog maar tijd voor die jongen. Mijn beste vriendin en ik mogen die jongen allebei niet, omdat hij ons uitscheld buitensluit en gewoon dom tegen ons doet. Ik heb al vaker tegen mijn vriendin gezegt dat hij zo doet, en dat ze er wat van moet zeggen, maar dat durft ze niet. Ze zegt wel zo leuk dat ze ons absoluut boven de jongen kiest, maar daar is niks van waar, op school is ze alleen bij hem, heeft ze alleen interesse in hem, en gaat alleen maar bij hem zitten. Mijn beste vriendin en ik zeggen er heel vaak wat van maar er verandert niets. Ik ben er nu helemaal klaar mee en heb geen zin meer in haar, maar ik vind het zonde om zo'n goede vriendschap weg te laten gaan door zo'n jongen die ik niet eens mag, maar toch denk ik dat ze zelf maar moet weten als zij die jongen belangrijker vind dan ons dat ze maar moet leren hoe je met vriendschap om kan gaan want waarschijnlijk weet zij er helemaal niks over.
Ik en mijn beste vriendin hebben nu besloten haar te laten doen wat ze wilt doen, en dat we niet meer bij haar gaan staan of zo. Ik ga absoluut niet achter haar kont aanlopen want dan leert ze er niks van.

Maar wat is nog meer een optie om de "oude" vriendin weer terug te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als die jongen echt zo onaardig/gemeen is als jij zegt, dan komt ze daar zelf ook wel achter. Gun haar wat tijd, ze is misschien 'blind' van verliefdheid. Als de meeste verliefdheid over is zal ze wel doorkrijgen dat ze jullie vriendschap heeft verwaarloosd voor iemand die het misschien niet waard was.
Ik zou tegen haar zeggen dat jullie ernaar uitkijken om weer leuke, gezellige dingen met haar te doen en dat ze zelf maar moet bepalen wanneer dat weer kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk als je je vriendin echt terug wilt hebben, je geduld moet hebben. Ze is nu helemaal verliefd, en zit op een roze wolkje zodat zehet allemaal misschien niet zo duidelijk meer ziet. Als ze van haar wolkje aftuimelt kan ze je weer nodig hebben,(misschien schaamt ze zich dan zo dat ze het niet toe durft geven). probeer haar dan te helpen, en niet te zeggen: Zie je wel, eigen schuld ,we hadden je gewaarschuwd
anneliez
13 jaar geleden
Beste,
Ik denk dat je het volkomen verkeerd ziet. Het is normaal in een mensenleven, dat je op een gegeven moment gaat zien, dat er naast vrienden en vriendinnen mogelijke 'mates' zijn. Jij wil dat niet, maar bij alle mensen, en dat zijn er een boel, gaat het zo en reageert een groot deel net zo bozig als jij. Maar vergeefs. Als je prijs stelt op de vriendschap moet je jezelf naar de achtergrond verplaatsen en niet proberen relaties te verbreken. Jouw vriendin zeggen, dat ze er eens wat van moet zeggen, is helemaal kinderlijk. Grow up lady, life is changing and fast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik probeer die relatie absoluut niet te verbreken. Maar als ik een vriendje heb die mijn vrienden uitscheld zou ik wel weten wat ik zou doen, er zeker wel wat van zeggen. Mijn vrienden zijn echt mijn nummer 1.
ik denk dat het een zeer goede optie is dat je niet "achter haar kont" loopt. Anderzijds heeft ze natuurlijk wel recht op haar eigen ervaringen...ook al zie jij dat misschien anders, zij is tuk op die kerel.
normaal zakt dat vanzelf wel hoor, na de roze wolk komt ze terug in de realiteit. Maar ga zeker bij jezelf na of je niet té kritisch bent naar die jongen omdat hij je vriendin "afpakte".
blijf open staan voor haar als ze je nodig heeft. En dat zal vroeg of laat zeker gebeuren. In elke relatie zijn er al eens moeilijkheden, en dan komt ze van zelf terug. Zeker weten.