Wie heeft er tips om niet te roken?

Ik ben nu vijf dagen gestopt..maar vandaag denk ik alleen maar aan een sigaret!
Wat kan ik doen om er toch af te blijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (10)

Op een kauwgompje kauwen. Dit verminderd de drang naar een sigaret. Hou vooral vol!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe ik al maar wel +1
Ik hoop voor je dat je het vol gaat houden... Ik ben nu 9 maanden gestopt met roken en ik was 200% ervan overtuigd dat ik was gestopt en dat gaf mij kracht om geen sigaret te pakken op het moment als het zo lastig was... Je moet echt de wil hebben om te stoppen, als die ECHTE wil er is, dan heb je helemaal geen andere middelen nodig. misschien zoals iemand al zei, dan neem je een keer een kauwgompje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat jij een meisje van 12 was :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whahahahahahahaha nee, ik had je moeder kunnen zijn jongen!
Zoek afleiding. Ga een boek lezen, even TV kijken, een wandeling maken. Alles wat het denken aan een sigaret afleidt. Denk eraan dat de "drang" ook weer weggaat. Houd dus vol, geef er niet aan toe. Je "zin" ebt weer weg.

Zie voor meer tips: http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Stoppen_met_roken/Wat_gebeurt_er_als_u_stopt_/Last_van_stoppen/Index.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga zo inderdaad wandelen +1
Nicotinepleisters plakken helpt het beste tegen de verslaving, een lollie is weer goed tegen de gewoonte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lollie is wel heel slecht voor je tanden! Neem liever zoethout.
corzijlstra
13 jaar geleden
Is een lollie wel zo slecht voor je tanden? Een sigaret kan nog schadelijker zijn, maar dat voor iets anders dan voor je tanden. Wie een lollie lekker vindt, neemt die toch? Een alternatief voor tabak moet je lekker vinden.
1. Vermijd een met tabak bezwangerde atmosfeer en rokende vrienden als u de nicotine aan het ontwennen bent. Ga naar plaatsen waar roken verboden is, zoals museums en bibliotheken.

2. Leg het geld dat u aan tabak besteed zou hebben opzij en tel het na een maand! Koop iets wat u echt nodig hebt. Of koop een cadeautje voor iemand van wie u houdt die zich ook over uw overwinning kan verheugen.

3. Houd uzelf en uw handen bezig op die momenten dat u normaal een sigaret zou pakken. Neem een kauwgum (geen nicotinekauwgum) of een pepermuntje als het verlangen om te roken aan u knaagt. Poets in plaats van te roken uw tanden na de maaltijd. Maak een wandeling, schrijf brieven, naai, werk in de tuin, verricht reparaties, was de auto, enzovoort.

4. Haal als u zich nerveus of gespannen voelt diep en langzaam adem. Drink in plaats van een sigaret te pakken veel water en vruchtesappen. Vloeistoffen reinigen.

5. Doe afhankelijk van uw conditie wat aan lichaamsbeweging. Laat eerst uw dokter bepalen wat redelijk is. De verbetering van uw lichamelijke conditie zal een aanmoediging voor u zijn.

6. Verminder uw alcoholconsumptie. Alcohol en sigaretten gaan vaak „hand in hand”, omdat alcohol het verlangen om te roken kan oproepen. Vermijd de gezellige bijeenkomsten waar dit zou kunnen gebeuren. Bekijk tabaksreclame met een kritisch oog — analyseer de oppervlakkigheid en dubbelhartigheid ervan. Laat u niet opnieuw strikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Bron http://bijbelsegeschiedenis.spaces.live.com/blog/cns!F89475F63B1A15BB!2070.entry?sa=533939259 ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen,dat is niet de originele bron!
Maak een grote afdruk van onderstaande afbeelding en hang die op een zodanige plek dat je 'm vaak ziet. Zo zien longen eruit van iemand die is blijven doorroken.
Bedenk dat ook jouw longen zo zullen worden!
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is dus een hoax.
Amadea
13 jaar geleden
Hoezo dus???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al zouden het "neplongen" zijn, zo zien ze er wel degelijk uit na jaren roken. Letterlijk "zwart".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En het kan nog erger. Kijk hier maar eens: http://www.chirurgenoperatie.nl/pagina/longen/longoperatie_info.php
Amadea
13 jaar geleden
Het zijn toch echt de longen van iemand die zwaar rookte. In de link van friezin kan je de kleur van gezonde longen zien!
Wat bij mij hielp was om altijd sigaretten bij me te hebben. Zo heb je geen drang van ik moet hebben want je hebt het. Je zal merken dat dit rust geeft. Want je kan er 1 pakken als je wil ... maar je wil niet omdat je bent gestopt. Zo denk je er minder aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
water drinken schijnt te helpen als je de drang hebbompeuk op testeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nu zwaar, maar over twee weken heb je het zwaarste gehad, tenzij er iets heel stressvols op je pad komt. Denk dus het is nog maar even tot de 15e en dan heb ik het ergste gehad.
Voor de rest helpt ook alles waar je zelf in gelooft; van zoethoutthee en dropjes tot whiskey of zelfs water.
Probeer de eerste tijd stress te beperken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader rookte veel sigaretten. Op een gegeven ogenblik belandde hij in het ziekenhuis. Daar mocht je alleen roken in een rookkamer. Die kamer was zo benauwd, zodat hij besloot ermee definitief te stoppen. Met succes. Eigenlijk zouden rookruimtes op de werkvloer benauwd moeten zijn en niet beschikken over afzuigers. Misschien kan je dat aan je werkgever vragen. Dan ga je er in zitten. Dan merk je, hoe benauwd het er is. Je steekt natuurlijk geen sigaret op.

Toegevoegd na 20 minuten:
Roken kost veel geld. Denk ook eens aan de dingen die je zou kunnen doen voor het uitgespaarde geld. Mooie reizen, computer en accessoires, nieuwe moderne televisie, DVD-recorder, blue-ray speler, leuke CD-tjes, en ga zo maar door.