Als iemand pijn heeft onder de linker ribbenkast mt een drukkend gevoel wat kan dit zijn?

Overdag (al een aantal dagen) had die persoon (60 jaar) en drukkend gevoel (geen pijn) en snachts zoveel pijn dat ie zich niet meer kon bewegen. Nu na een ibuprofen 400 en een paracetamol zakt de pijn. Aanraken en normale druk doet geen zeer. Het gevoel werd omschreven dat er iets heen en weer rolde bij bewegen.

Verder geen andere klachten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.8K

Het beste antwoord

Kan van alles zijn, van hart tot alvleesklier tot tussenribspieren - de enige die hier een zinnig woord over kan zeggen is een arts.
Gezien de _kans_ dat het een hartprobleem kan zijn, zou ik diegene toch rap naar de huisarts sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch naar de arts geweest en het waren zijn tussenribspieren. Alles was goed alleen zijn hartslag was wat verhoogd.

Andere antwoorden (3)

Ik zou hem snel naar de arts sturen. Wie weet is het wel een hartprobleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het aan de linkerkant zit: dat kan een hartprobleem zijn.
Onmiddellijk de huisarts raadplegen!! Daar blijf je toch niet dagen mee doorlopen????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is er 1 van de oude stempel dus die lopen niet zo hard. Probeer hem over te halen maarja eigenwijs zoals ze zijn .. grrr. Kan het niet de milt zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb echt geen flauw idee..... ik ben geen arts en zelfs als ik dat zou zijn, dan kan ik niet vanachter mijn computer jou raad geven :-)
Meer dan zeer dringend zeggen tegen hem, dat er een arts bij moet komen kan je niet. Niemand.
Ik kan me goed voorstellen, dat je je machteloos voelt, echt! Maar niemand op GV kan je helpen helaas.
Je hart zit links van het midden, dus niet helemaal links.
Als je dat drukkende gevoel onder je linker ribbenkast niet vertrouwt dan moet je naar de dokter gaan, die stuurt je door naar een instantie waar ze een hartfilmpje maken en daarop kunnen ze zien of er iets mis is met je hart.