Ik moet voor het eerst een bril dragen, wie geeft me advies?

Ik wordt gek van het op en af zetten.

ik heb sinds vorige week een bril. + 1/2 + 1
Geen drama dus maar.
1. Bij vergaderingen zie ik nu mijn papieren wel scherp maar de man tegenover me niet
2. Tijdens colleges zie ik mijn boek wel maar de lector niet.

Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (7)

Om die reden draag ik altijd brillen met kleine glaasjes waar ik de helft van de tijd overheen kijk (bril op puntje van de neus).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 juist
zo doe ik het ook...
Een kwestie van wennen.
Leesbril is mijn idee. Daar kijk je over heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dubbelfocus bril? Maar blijft een issue, ik heb het net andersom, zie geen ziervan dichtbij ondanks lenzen, kan ik wel heel goed mee rijden. Dus doch een bril voor dichtbij nodig. Is een kwestie van gewenning en jouw leeftijd wellicht. Zou zeggen , welkom in het land van de niet allerszieners ;)

Toegevoegd op 11-06-2009 00:16:43
Misschien en troost voor je, ik heb - 4,50 en ben ik nog blij mee, was vroeger -6,00.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laten laseren als dat mogelijk is.
een wereld van verschil
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geniet van het heldere zicht....

En besef dat je gezegend bent, leefde je een aantal eeuwen terug, dan had je meer problemen, dan had je moeite om te blijven overleven, dan kon jij je voedsel niet vangen, ja ook al is je bril heel matig van sterkte... Een ander die net beter zag, die ving dan die haas die daar in de verte liep, want die ander zag dat eerder dan jij...

Wees dankbaar dat je met een hulpmiddel net zo scherp mag zien als een ander zonder dat hulpmiddel...
Als je zo denkt, dan zijn alle aanpassingsproblemen ondergeschikt aan de voordelen van helder en scherp zien...

Weet je wat hier ook speelt, iemand die echt slecht ziet, die klaagt nergens over... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn +glazen om te lezen. In dat geval had ik voor een leesbril gekozen waar je overheen kijkt in de verte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je bril van een koordje voorzien. Dan is het op- en afzetten minder storend.