Absoluut. Er zijn veel misstanden in de prostitutie. Maar er bestaat wel degenlijk vrijwillige prostitutie. Sommige prostituees zijn echte zelfstandig ondernemers, die er niet in terecht zijn gekomen door loverboys, drugsverslaving, schulden, mensenhandel en al dat soort zaken die eerder de media halen. Die ondernemers regelen alles zelf, de huur van een ruimte, het adverteren, het wel of niet accepteren van klanten, het bijhouden van administratie en belastingaangifte etc. En er zijn ook prostituees die meer werken als freelancer in een bordeel.

Je zou nog kunnen denken dat deze prostituees het niet 'zomaar voor de lol' doen, ze verdienen er immers hun levensonderhoud mee. Maar er bestaat ook een echte 'voor de lol' categorie. Google bijvoorbeeld maar eens op 'hobbyhoer'. Er bestaan keurige dames die niet gedwongen worden en zelfs het geld niet nodig hebben, die toch, gewoon voor de lol, zo af en toe werken als prostituee. Helaas bestaan die wel naast arme Oost-Europese meisjes die zichzelf aanbieden als 'hobbyhoer', maar voor wie een tientje voor een wip helemaal geen grapje is, maar pure noodzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja hoor, er zijn zeker mensen die vrijwillig de prostitutie in gaan. Niet zo zeer 'voor de lol' als wel voor de poen.
Ik ken een vrouw die eens in de zoveel tijd een weekje in Amsterdam achter het raam gaat zitten om te zorgen dat ze week een aantal maanden 'makkelijk' kunnen leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die zijn er zeker. Al is het alleen maar vanuit financieel oogpunt.

Maar bij iedere baan zitten mensen die het vrijwillig doen, hoe gek het soms ook is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken er een die het zo graag doet, professioneel...

Het is haar lust en haar leven...

En gaat elke dag graag werken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel vertel... Waar woont ze?
:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm kun je niet betalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yo xinix ,
how much?? :P
Ongetwijfeld. Maar da's denk ik een kleine minderheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens(+1)
Er zijn vrouwen die het voor de kick doen, het geld is voor die categorie bijzaak. Er zijn ook stellen waar de vrouw het doet en de man er op kickt (hij kijkt dan meestal toe)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seks is nooit bah!
Ik zal het haar de volgende keer even vragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xaviera Hollander heeft volgens haar eigen zeggen van haar hobby haar beroep gemaakt.
Ze was een goeie omdat ze haar werk met plezier deed.

Lees haar boek: The happy Hooker.
Een bestseller uit de jaren 70.
De jaren van de sexuele revolutie.