Het eerste effect van alcohol wat optreedt en merkbaar is, is zelfoverschatting c.q. 't wegnemen van remmingen. Da's de oorzaak (en da's gevaarlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat alcohol hun remmingen wegneemt.

Toegevoegd op 10-06-2009 20:00:34
jaja... ik spreek uit ervaring...

Toegevoegd op 10-06-2009 20:02:03
Je wordt dan sneller boos, melig, verdrietig, en ga zo maar door. Het versterkt je emoties die zonder alcohol ook aanwezig waren, maar latent of minder heftig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
That's it?
Omdat ze dronken zijn van geluk, hebben wilde fantasieën en achten zichzelf de koning te rijk. Kortom alle remmen los....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat alcohol verdooft, kunnen mensen vaak over, voor hun, gevoelige en emotionele zaken "bespreken"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komt dat omdat de alcohol je ratio heeft uitgeschakeld en je hersens moeten terugvallen op wat er nog bereikbaar is.En dat zijn emotionele gebeurtenissen die diep in je brein zijn gekrast om veiligheidsredenen, want ze kunnen levensbedreigend zijn.
Je hoort dronken mensen dikwijls hetzelfde verhaal vertellen.Vaak schamen ze zich achteraf rot omdat het zo persoonlijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In vino veritas. De romeinen wisten het al dat je door te veel drinken de waarheid gaat zeggen in een emotionele toestand van zelfmedelijden, schroomloosheid(...), zonder enige terughoudendheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alcohol trekt je vlak... Net zoals dronken apen erbij neervallen... Het stroomt naar beneden, valt naar beneden, tranen net zo... Remmingen net zo... Inhibities net zo... Spanning net zo...
En wat krijg je als je een cola-blikje schud en je trekt het lipje eraf... Dan komt het naar buiten, ook zo met een dronken mens...
Ze worden zachter door de alcohol om even later weer veel harder te worden en agressief, ook die drempel wordt lager...
reactiesnelheid wordt lager... Bewegen gaat trager...

Alcohol haalt je omlaag...