Waarom krijg je geen kippenvel op handen en voeten?

Ik heb al de hele dag kippenvel, maar wat mij opvalt het zit niet boven op de handrug en voeten!!
terwijl het overal wel te zien is, zelfs op mijn buik!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Dit is te lezen op wikipedia over kippenvel:

"Het effect treedt op bij het voelen van koude of bij bepaalde emoties, zoals angst of diep ontzag. Deze emoties dragen ook bij aan kippenvel bij het beluisteren van indrukwekkende muziek. Het wordt veroorzaakt door kleine spiertjes die samentrekken, waardoor de haren rechtop gaan staan. Deze samentrekking wordt veroorzaakt door het autonoom zenuwstelsel, waardoor kippenvel niet kan worden onderdrukt. De reactie vindt vooral plaats op plaatsen met veel lichaamshaar, zoals de borst, de benen en de onderarmen."

Op de handrug en voeten zijn we niet heel erg behaard. Waarschijnlijk is er dus of onvoldoende haar op handen en voeten of zijn de spiertjes die samentrekken niet aanwezig op deze plaatsen.

Toegevoegd na 10 minuten:
beterschap trouwens ;)