Waarom kost een paspoort verlengen geld?

Ik vind het raar de overheid wil dat je een paspoort hebt, nu helemaal met ID-plicht. Maar je moet er wel voor betalen (en ook best veel).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op deze manier houd de overheid werk, blijft er geld binnenkomen. Ooit afgevraagd waarom wij elke auto moeten verzekeren ook al ligt deze in onderdelen in de schuur? En waarom wij daar wel belasting over moeten betalen? Waarom bromfietsen tegenwoordig een kenteken hebben en deze dus ook constant verzekerd moet zijn of anders schorsen? Het moet geld kosten blijkbaar. Alleen jammer dat wij dat moeten betalen. In mijn gemeente: paspoort 49,60 euro zakenpaspoort 55,40 euro id-kaart 41,70 euro Grof geld dus...

Die papieren zijn best wel goed beveiligd en het kost redelijk veel administratief werk. Maar het belangrijkste van allemaal is dat het een extra bron van inkomsten is voor de overheid. Het is misschien een beetje zonde van het geld maar zie het zo het scheelt weer in belastinggeld ;-)

Ja, voor mij ook een raadsel... ik denk dat ze dat geregeld hebben zo, dat het geld kost en wij trappen er allemaal in...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100