Als ik denk aan de lichamelijke pijn die mij in het verleden is aangedaan en die ik nu eigenlijk niet meer voel, komen de klachten weer terug.Waarom?

Ik hoef maar aan de lichamelijke pijn te denken die ik (veelal) gevoeld heb in het verleden, of de zere plek lijkt weer pijn te gaan doen, ook al is dat helemaal niet mogelijk. Hou ik mijzelf nu voor de gek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee je houdt jezelf niet voor de gek. Dat noemen ze 'herbeleving'. D.w.z. dat jouw hersenen terug gaan naar dat moment en je beleeft opnieuw die ervaring en pijn.

Dat hoeft op zich helemaal niet verkeerd te zijn. Het kan heel erg helpen bij het verwerken en afsluiten van ervaringen uit het verleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee je houdt jezelf niet voor de gek, maar op het moment dat je stilstaat bij een 'oude' toestand, wordt je er door je gevoel weer mee verbonden, of je ziel zo je wilt, en daardoor ervaar je dezelfde pijn weer...
Dat kan ook voorkomen met situaties die veelal als dejá vu worden omschreven, dat je op een plaats bent waar je nog niet bent geweest, maar die bekend aanvoelt, of waar je naar van wordt, dat kan ook uit 'oude' situaties zijn ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat je meemaakt in je leven gaat in een laatje van een kast. Die kast heet herinnering. Als je dus denkt aan iets van toen, dan gaat dat laatje een stukje open.

Herken je het gevoel dat je ergens loopt, op een markt of zo, en dat je ineens een bepaalde geur ruikt waardoor een herinnering aan vroeger zomaar uit het niets (uit een laatje dus) naar boven komt? 't Is er allemaal nog. Soms achterin een laatje, soms voorin. Zo werkt dat.