Zijn er theorieën ontwikkeld over een relatie tussen het karakter van een persoon en de slaaphouding?

Zomaar een vraag waarnaar ik nieuwsgierig ben.

(Ik zie toevallig dat er een nieuwe sub-categorie is toegevoegd aan Familie & Relatie. Ik heb dus bewust gekozen voor overig.)

Toevoeging na de verwijzing naar een artikel in http://www.ze.nl/beauty/Mijn-slaaphouding-zegt-dat-ik/1586/

Ik heb een nieuw hoofdkussen gekocht vorige week.
Het onderscheid tussen rug, zij en buikslaper is echt fijn voor het slaapcomfort. Je kunt twee kanten op denken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Jazeker. Zo zijn er verschillende slaaphoudingen. Foetushouding, hunkeraar, zeester, semi-foetaal, soldaat, vrije val, koninklijk, houtblok. Maar ook slapen met je partner: de welbekende lepeltje-lepeltje, omstrengeling, zenhouding, ondersteunend, tegenpolen.
Zo zegt Zenhouding (bil aan bil): Je bent je er zeer bewust van dat je partner dichtbij is. Tegelijkertijd waarborg je jouw eigen identiteit en heb je ook behoefte aan privacy. Er is zowel onafhankelijkheid als verbondenheid in jullie relatie.
En slaap je als soldaat (op de rug met je armen langs je lichaam) Dan ben je waarschijnlijk rustig en gereserveerd. Je houdt niet van poppenkast en stelt hoge eisen aan jezelf en anderen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dat niet wel de slaaphouding en zijn flexibiliteit...

foetushouding bedoel je dan ook... Dat is veiligheid zoeken daar waar die ver te zoeken is...