Ik snap wat je bedoeld. Je voelt dan eigenlijk al de eerste tekenen van de ontsteking. Als je dan gelijk actie onderneemt, zoals cranberry-tabletjes nemen, veel drinken en eventueel ontstekingsremmers slikken zoals ibuprofen, dan zet het met een beetje geluk niet door en is de ontsteking snel weg.
Dus je hebt al de ontsteking, maar deze is nog niet zo heftig dat je antibiotica nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Meestal als je het voelt dan heb je hem al. Vaker en pijnlijk plassen, buikpijn enz.
Dus het antwoord is nee, je voelt het niet aankomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voelt het niet echt aankomen, maar zodra je bij een paar druppels een snijdende pijn voelt heb je het vaak, vooral als je om de haverklap voor een paar druppels naar de WC moet en het dan steeds pijnlijk is. heel veel drinken helpt, want dit spoelt. Er is ook een soort thee die goed voor de blaas is bij de natuurwinkel of drogist.
Ik had ook blaasontsteking toen ik zwanger was en heb me door mijn broer die( in mijn geval gelukkig) shiatsu therapeut is, laten adviseren. Hij heeft mijn EHBO punt op mijn scheenbeen afgetekend met een stipje en als ik pijn voelde moest ik enkele tellen op dat puntje drukken. Ik voelde de pijn dan gewoon wegstromen! Ik was er zo vanaf ook door het vele water drinken. Als je toevallig een shiatsu therapeut in de buurt hebt of kent, is dat ook een goede optie. Zo niet;
Ga naar de huisarts, laat je urine onderzoeken en hij weet het beste wat je kunt doen. Er zal best een alternatief zijn voor antibiotica,
amc
13 jaar geleden
Ja, ik heb regelmatig blaasontsteking en ik merk het een aantal dagen er voor dat mijn urine gaat ruiken. Normaal is dat nooit, maar dan wel.
Ik hoop dat je hier aan iets hebt.