Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat houd je het meest bezig, dingen die niet kunt of alleen de dingen die je wel kunt?

welke heeft betrekking op jouw.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De dingen die ik kan. En de dingen die ik niet kan, kunnen anderen weer (en andersom). Het is leuk om af en toe bij jezelf te ontdekken dat je meer kunt dan je dacht.

Ik hoef ook niet perse alles te kunnen, alleen om het kunnen. En ik heb ook niet de behoefte om het mezelf te bewijzen, en zeker anderen niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dingen die ik wel kan... En alle andere dingen daar denk ik nog niet aan... Dat wat ik kan bepaald wat ik kan, en die dingen die ik niet kan, wat heb ik daaraan, anders dan een hypothetisch, en dus ziekmakend...

Ik kijk wat ik kan en meer niet... En dat wat ik kan lukt... En als het lukt ben ik gelukkig...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dingen die ik wel kan. Slapen, eten, mijn werk, sociale contacten etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dingen die ik niet kan. Waarom kan ik het niet en een ander wel? Blijf ik mee bezig. Ik wil alles kunnen wat een ander ook kan. Eigenlijk onmogelijk maar zo ben ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga in principe geen enkele uitdaging uit de weg, en begin derhalve ook aan dingen waarvan ik denk dat ik ze niet kan of niet weet dat ik ze kan. Zonder het ooit te proberen had ik nooit geweten dat ik heel veel dingen kon die ik nu dagelijks doe ( programmeren, ontwerpen, tekenen, vertalen, noem maar op).

De meeste tijd ben ik concreet natuurlijk bezig met dingen die ik wel kan en focus me niet op wat buiten mijn bereik ligt, maar om te weten hoe groot je bereik is, moet je af en toe wel buiten je eigen belopen paden treden.

En die dingen die ik niet kan (zoals huishouden bijvoorbeeld, of componeren of balletdansen of acteren of zingen), daar ga ik me echt niet gefrustreerd de kop over breken. Waar nodig doe ik wat ik kan (helemaal zonder huishouden lukt nu eenmaal niet, maar ik red me prima zonder ballet) of wil, en verder blijft er genoeg over waar ik mijn ei wel in kwijt kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer altijd mijn grenzen te verleggen dus nieuwe dingen leren want dingen die je al weet/kan worden op den duur saai.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou mij voornamelijk bezig met die dingen die ik wel kan. En waar nodig, in een branche waar chemicaliën centraal staan, ben ik altijd nieuwsgierig genoeg om die dingen die ik nog niet kan te leren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijven ontwikkelen is een van de doelstellingen in mijn leven.

Ik hou mezelf dus bezig met de dingen die ik wel kan en met de dingen die ik niet kan doen. De dingen die niet kan zijn een uitdaging, en de dingen die wel kan zijn vaardigheden die al heb ontwikkeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dingen die ik kan verbeteren.

Ik hoef me niet de hele tijd bezig te houden met dingen die ik al kan, en ook niet met dingen die ik nooit zal kunnen. Het zijn de dingen waar ik mezelf bij kan verbeteren die het interessantst zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat me het meeste bezighoudt zijn de dingen die ik wel kan, of denk te kunnen, maar niet doe.
Vaak is het uit luiïgheid, maar ook uit bv tijdgebrek.
Dingen die ik niet kan bestaan voor mij niet. Ik ga ervanuit dat ik alles kan of op zijn minst alles kan leren. Dingen die ik niet kan of niet kan leren verban ik uit mijn leven, dus die bestaan voor mij echt niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding