Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben doof, maar elke keer als ik een vacuum pakje zoals een bakje kipfilet open prik/snijd, is het net of ik dat kan horen. Hoe kan dat?

Ik ben een paar jaar geleden aan mijn oor geopereerd en heb toen een cochleair implantaat gekregen. Sindsdien is mijn trommelvlies minder soepel, dus ik vraag me af of je op een kleine halve meter afstand van je af toch de plop/knal kan voelen/horen als je doof bent, of dat je trommelvlies de druk niet aan kan? Stomme vraag he?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik ben niet doof geboren, ik ben pas op 4-jarige leeftijd slechthorend geworden en met 7 plotsdoof. Misschien ligt het aan mijn gehoorgeheugen? Voelen kan ook, maar dit voelt meer als horen dan als voelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
755
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je, via je hand, toch voelt wat er gebeurd, en dat je herinnering de verwachte sensatie teweegbrengt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enne ,stomme vragen bestaan niet wel stomme antwoorden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

mischien de ontlading van hetgeen je opent,drukverschil .
net zoals je bij muziek de bass hebt,die voel je ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk eerder dat je het voelt dan dat je het hoort, hoor je ook andere dingen van dichtbij? of alleen het ploppen van plastic?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je doof bent ontwikkel andere zintuigen extra goed. Ik denk dat je de ontlading heb gevoeld van de lucht die uit het pakje ontsnapt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding