Ik ben doof, maar elke keer als ik een vacuum pakje zoals een bakje kipfilet open prik/snijd, is het net of ik dat kan horen. Hoe kan dat?

Ik ben een paar jaar geleden aan mijn oor geopereerd en heb toen een cochleair implantaat gekregen. Sindsdien is mijn trommelvlies minder soepel, dus ik vraag me af of je op een kleine halve meter afstand van je af toch de plop/knal kan voelen/horen als je doof bent, of dat je trommelvlies de druk niet aan kan? Stomme vraag he?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik ben niet doof geboren, ik ben pas op 4-jarige leeftijd slechthorend geworden en met 7 plotsdoof. Misschien ligt het aan mijn gehoorgeheugen? Voelen kan ook, maar dit voelt meer als horen dan als voelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je, via je hand, toch voelt wat er gebeurd, en dat je herinnering de verwachte sensatie teweegbrengt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enne ,stomme vragen bestaan niet wel stomme antwoorden.

Het beste antwoord

mischien de ontlading van hetgeen je opent,drukverschil .
net zoals je bij muziek de bass hebt,die voel je ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk eerder dat je het voelt dan dat je het hoort, hoor je ook andere dingen van dichtbij? of alleen het ploppen van plastic?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je doof bent ontwikkel andere zintuigen extra goed. Ik denk dat je de ontlading heb gevoeld van de lucht die uit het pakje ontsnapt.