hoi ik het barbara en heb een vraag je over mijn dochter die is nu 10 jaar en ze duimt heel erg het is soms zo ergdat haar vinger gewoon stuk is help

ik heb erg echt al alles aan gedaan maar niets help.ze word geplaagd op school en voelt zich hier zeer ongelukkig door het praten gaat ook heel moeizaam wie kan mij helpen want het doet mijn zeer om mijn dochter zo te zien zo ongelukkig.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is belangrijk dat u eerst nagaat waarom deze gewoonte zo hardnekkig is. Met welke stresssituaties heeft het kind te maken? De gezinssituatie en sociale factoren hebben vaak invloed op het welbevinden van oudere kinderen. Is er thuis of op school sprake van stress? Sommige kinderen zuigen ergens op om aandacht te trekken, zelfs als dit negatieve aandacht is. Als een ouder weet waarom het kind zuigt, kan er vaak iets worden gedaan om de oorzaak van het zuigen weg te nemen. Als de stressfactor eenmaal opgelost is, kan het kind veel gemakkelijker stoppen. Soms kan het helpen als de tandarts aan een ouder kind uitlegt wat de gevolgen van duimzuigen kunnen zijn voor de ontwikkeling van het gebit en de kaak. In combinatie met positieve reacties van de ouders is dit vaak al voldoende om het kind met de gewoonte te laten stoppen. Als dit niet helpt, zijn er beugeltjes die het kind in de mond kan dragen om duimzuigen tegen te gaan

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100