hoe lang kan een mens onder water blijven zonder zuurstoftanks of iets dergelijks dus gewoon door de adem in te houden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (3)

Indien je hard traint en zeer goede conditie hebt kun je erg lang onder water blijven... meer dan een half uur is het record...

Maar in India heb je Yogis die zich in een kist laten ingraven in het zand en meer dan 30 dagen laten begraven... Die verstaan de kunst om in een soort winterslaap te komen waarin ze niet hoeven te ademen... En ze worden daarna uitgegraven en weer tot normaal leven gewekt alsof er niets gebeurd is...

Dus het record is wekenlang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet heeft niemand meer dan een half uur onderwater gezeten zonder extra zuurstof. Record is iets van 17 minuten. Dat van die Yogis klopt ook niet. Er zouden Yogis en fakirs zijn die zich ENKELE dagen lieten begraven en NIET 30 dagen of meer. Daarnaast gaat het hier om een mythe, dus gaat mijn nuchtere verstand er vanuit dat het allemaal nep is. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/spiritueel/5026-yoga-en-de-mythe-van-de-bovennatuurlijke-krachten.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk werd er gevraagd hoe lang iemand onder water kan blijven zonder zuurstof, maar door jou antwoord, wil ik daar nog even op ingaan, met onderstaand stukje: Levend begraven
Is dat mogelijk? Er zijn yogi's die tijdens de meditatie genoeg hebben aan twee, drie ademteugen per minuut. Als ze in een luchtdichte kamer worden opgesloten, is de kans groot dat ze het overleven dankzij hun verminderde zuurstofbehoefte. In 1974 deed de Amerikaanse fysioloog dr. Elmer Green een experiment op Yogiraja Vaidyaraja. De yogi werd opgesloten in een luchtdichte kamer, waarbij de hartslag, de bloeddruk en andere fysiologische processen elektronisch werden gemeten. Na anderhalf uur was de zuurstofvoorraad zodanig verminderd dat een in de kamer geplaatste kaars uitging. Hij ademde vier keer per minuut en brak de meditatie pas na zeven uur en twintig minuten af. Het experiment van Green bewijst dat yogi's tijdens meditatie invloed kunnen uitoefenen op fysiologische processen van het vegetatieve zenuwstelsel
Het officiële record is 16 minuten en 13 seconden volgens het Guiness Book of Records.

"Longest time breath held voluntarily
The longest time that someone has held their breath voluntarily is 16 min 13 sec, and was achieved by Tom Sietas (Germany) in a swimming pool on the set of Lo show dei record in Madrid, Spain, on 23 February 2008"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het zelf eens zou ik zeggen.