Is dit gezond, en wat doe ik fout/zijn de risico's ?

Ik ben 17 jaar oud, en zit op de middelbare school. Ik sta 's ochtends op, eet 2/3 Crackers zonder iets erop, fiets naar school, gooi ter plekke mijn brood weg, eet in de pauze 2 koekjes en drink 2 pakjes wicky verspreid over de dag. als ik thuis kom drink ik een beker cup a soup met een boterhammetje/2 boterhammen. vervolgens ga ik huiswerk maken, en drink om 4 uur thee met een appel en een snoepje/wat chocola. 1x per week ook chips. 'savonds eet ik gewoon avondeten, na het eten neem ik vaak nog een kopje chocolademelk/thee met een koekje. is dit een gezond eetpatroon, want ik probeer op deze manier af te vallen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je uiteindelijk flink wilt aankomen ben je op deze manier heel goed bezig. Je eet (en drinkt) zowat alleen maar snel opneembare koolhydraten, wat betekent dat ze heel makkelijk in lichaamsvet worden omgezet. Door te weinig calorieën zet je je stofwisseling op de spaarstand zodat iedere ingenomen calorie nog sneller in vet wordt omgezet dan als brandstof wordt gebruikt. Door de grotendeels onvolwaardige voeding mis je ook nog eens een aantal vitamines en mineralen die je hard nodig hebt voor een gezonde stofwisseling, dus om je verbranding op peil te houden. Begin de dag eens met een fatsoenlijk ontbijt. Neem liefst twee volkoren boterhammen met fatsoenlijk beleg zoals kaas en vleeswaar of ei in plaats van snoep zoals hagelslag of jam en een beker melk of karnemelk. Tussendoor fruit of noten of iets dergelijks. Lunch ongeveer zoals je ontbijt en warm eten doe je gelukkig wel. Maar met slechts eenmaal per dag een volwaardige maaltijd doe je jezelf echt tekort. Af en toe chocolademelk of een kop thee met een paar biscuitjes kan heus geen kwaad. Toegevoegd na 2 minuten: Hoewel je niet te weinig calorieën binnen moet krijgen kun er beter voor zorgen dat wat je eet volwaardige voeding is. Hoeveel dat precies is komt naar mijn mening op de tweede plaats.

Op zich doe je niet veel verkeerd, alleen op school zou je ook moeten eten. Neem tenminste je brood mee, en als je honger hebt, ga je niet meteen wat uit de automaten trekken. En als je brood niet zo lekker vindt, probeer dan wat anders, zoals crackers. Maar pas op, je kunt ook anorexia krijgen als je heel weinig/niks eet.

Als jij mijn kind was, had ik je flink op je sodemieter gegeven. Boterhammen weggooien?? Hoe haal je het in je hoofd? Laat me raden; je moeder maakt ze voor je? Je eetpatroon is niet gezond. 's morgens hoor je behoorlijk te eten. Een paar crackers is niet voldoende. In de pauze stop je jezelf vol met zoetigheid. In plaats daarvan kun je dan beter twee boterhammen eten. Op jouw leeftijd hoor je ongeveer 6 boterhammen te eten, verdeeld van 's morgens vroeg tot een uur of 4. Verder twee stuks fruit en voldoende vocht. 's avonds een goed bord warm eten met voldoende groenten. Als je dat doet, dan val je af en zul je ook minder zin in zoetigheid hebben.

is het wel nodig dat je afvalt? wat sowieso niet goed is is dat je je brood weggooit. probeer vooral gezond te eten (veel vezels en groenten en veel water drinken), vooral ontbijt is belangrijk. als je toch af wilt vallen, eet dan drie goede maaltijden en tussendoor fruit of een timeout, die koekjes, in plaats van een gevulde koek of iets dergelijks. uit school cup a soup is heel goed voor je zouten enzo. verder regelmatig bewegen, dan komt het helemaal goed! het duurt misschien iets langer dan hoe je nu probeert af te vallen, maar je ziet er een stuk gezonder uit en je krijgt ook alles binnen wat je nodig hebt.

Je drinkt sowieso veel te weinig. Water drinken is sowieso een van de meest gezonde dingen om te doen, je verdunt daarmee de vetmakers.

Nee, het is niet gezond! Je moet meer eten! En 1x per week sporten dan val je een beetje af.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100