ik neem de pil door, en toch heb ik bloedverlies. is dit normaal?

ik ben in de 2e week van de 3e pilstrip en sla deze week de stopweek over, toch heb ik elke dag (van deze week) een beetje boedverlies is dit wel normaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.1K

Antwoorden (2)

Ja dat heet een doorbraakbloeding. Niks ernstigs en je kunt de pil gewoon doorslikken. Mocht je vaak last hebben van licht bloedverlies buiten de stopweek, dan kan de pil te licht zijn voor jou. In dat geval moet je even langs je huisarts en een zwaardere pil vragen.

Het is trouwens niet eens nodig om een stopweek te houden. Zie: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/32834-de-pil-doorslikken-geen-stopweek-is-het-schadelijk.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je specifiek bloedverlies hebt na contact (bijv na het vrijen) dan moet je wel even langs je huisarts voor nader onderzoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het kan heel goed dat als je de pil doorslikt, je toch bloedt al neem je geen stopweek. Dit heet een doorbraakbloeding. Als je hier last van krijgt, kun je beter je strip afmaken en dan toch een stopweek inlassen. Vervolgens kun je meestal weer een paar strippen achter elkaar slikken zonder dat je ongepland bloedverlies krijgt.

Je kunt natuurlijk ook gewoon de pil blijven doorslikken, maar dan kun je zomaar (misschien op hele onhandige momenten!) een doorbraakbloeding krijgen.

Overigens, voor zover ik weet zijn er ook vrouwen die een half jaar lang de pil doorslikken en nergens last van hebben, maar meestal hoor ik dat ze hooguit twee of drie strippen kunnen doorslikken zonder doorbraakbloeding.