Hoe komt het dat ik heel vaak paarse/roze vlekken in de lucht zie?

Ik zie heel vaak hele grote paarse/roze vlekken in de lucht, zowel binnen als buiten. Ik vroeg me af wat dat was...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.9K

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met energie, die dan op dat moment zichtbaar voor je wordt. Ik had er zelf ook last van en ging dus vol vertrouwen naar een oogarts, ik dacht dat ik wat met mijn ogen had, echter niets te vinden, totdat een vriend van mij me uitlegde dat het puur energie is die ik dan zie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zou naar de dokter gaan, want ik kan het niet verklaren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
buiten kan het te maken hebben met zonsondergang.
binnen?zoals mijn voorganger zegt.of,oogarts.
13 jaar geleden
dat heb ik soms ook als ik net televisie heb gekeken en ik ga knipperen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eerst eens of het geen gewone nabeelden zijn. Nabeelden zie je als je een tijdje ergens naar staart, en dan naar (bijvoorbeeld) de lucht kijkt.

Leg eens een donker voorwerp op een zo fel mogelijk verlicht oppervlak, en staar daar een tijdje naar. Kijk dan naar de lucht, of naar een witte muur - je zult een nabeeld zien.

Iets vergelijkbaars zie je als je even in een lamp kijkt, en daarna naar de lucht of naar een witte muur: dan zie je een nabeeld van de lamp.

Als dat het niet is, dus als je die vlekken ook ziet wanneer je een paar minuten alleen maar naar de lucht kijkt - of wanneer je een paar minuten naar een egaal witte muur kijkt en daarna naar de lucht - dan zou je even langs je huisarts moeten gaan. Het kan zijn dat er iets met je netvlies is, of iets met je hoornvlies.

Zeker als er spanningen op je netvlies zitten, kun je er beter direct bij zijn. Dan is er namelijk nog niets aan de hand. Ook bij doorbloedingsstoringen in je netvlies kun je beter snel weten wat er aan de hand is.

Toegevoegd na 1 minuut:

Overigens is het redelijk normaal dat je vlekken gaat zien wanneer je langere tijd bewegingsloos voor je uit staart. Dat is een eigenschap van de oogzenuw. De meeste mensen zien die vlekken vooral 's nachts, meestal in pastelkleurig roze-paars of in pastelkleurig groen.
Cryofiel