Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je je spieren te erg belast, worden ze dan nog steeds sterker na herstel?

Ik heb laatst een sport gedaan die ik al een tijdje niet heb uitgeoefend. De dag daarna had ik hele erge spierpijn, en de tweede dag, zoals gebruikelijk, nog weer erger. De derde dag had ik nog steeds pijn, maar veel minder erg.
Normaal gesproken worden je spieren sterker als je een beetje spierpijn hebt. Ik heb mijn spieren duidelijk té belast, worden ze met genezing nog wel sterker geworden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
806

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De spierpijn die je voelt na overbelasting van bepaalde spieren, dwingen je als het ware (door de pijn die je voelt bij bepaalde bewegingen) die spieren even niet al teveel te gebruiken en dus kunnen ze rusten .... Rusten betekent herstel van de (licht) beschadigde spieren. Ze zullen na 2-3 dagen herstel nog steeds even sterk zijn.

Lees hier alles over overbelasting van je spieren: http://www.massage-deventer.nl/overbelasting.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door spierpijn zullen je spieren niet sterker worden, wel groter. Alleen door lichte spierpijn, het is niet goed voor je spieren om ze steeds enorm te overbelasten. Als je sterkere spieren wilt kweken moet je regelmatig (2-3) voor diehards 4 misschien x per week trainen, en dan steeds een uurtje, dat werkt veel beter dan in een keer te doen wat je normaal in 2-3 dagen zou doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duidelijk een geval van een slechte ,of nog erger,helemaal geen warmingup.
als je je spieren traint komen er kleine haarscheurtjes in die na het trainen weer moeten herstellen dat is normaal .
een warmingup is zeer belangrijk zoals je zelf nu ondervonden hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spierpijn is een verkeerd signaal en heeft erg weinig te maken met sterker worden. Goed getrainde spieren hoeven niet stijf te worden als je ze goed opwarmt en weer afkoelt na de oefeningen. Sterker worden en spierpijn is een verkeerde combinatie. De kunst is juist sterker worden en spierpijn te voorkomen. En dat gaat ook als je je goed laat begeleiden door een persoon met verstand van de sport.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding