ik ben bang om ongesteld te worden ik ben 12 maar ik heb van mijn mama gehoord dat zij vroeger op haar 11 de tot dat ze de pil pakte altijd flauwviel

zou ik ook flauw vallen want mijn zus is al ongesteld en zij heeft het nieta

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Het zou kunnen. Maar waarschijnlijk zal dat niet met jou gebeuren. Zoals mijn tante had vroeger erntige bloedverlies als ze ongesteld was. Maar haar dochters hebben dat niet. Dus maak je geen zorgen! Ongesteld zijn is nooit leuk. Maar alle oudere meisjes hebben het ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat je je zorgen moet maken.
Je zus heeft het niet, dus het is waarschijnlijk niet erfelijk.
En als het gebeurt, wat dan nog?
Dan ga je naar de dokter en dan zoekt die wel een oplossing! Die was er voor je moeder tenslotte ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft geen zin je hier zorgen over te maken. als het wel gebeurt, dan weet je dat pas als het gebeurt. Maar de kans is groot dat jij hier helemaal geen last van gaat krijgen. En als dat toch gebeurt, dan is het verstandig naar een dokter te gaan. Tegenwoordig kunnen ze veel meer doen dan in de tijd van je moeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, het is helemaal niet zeker dat jij ook gaat flauwvallen. Er zijn maar heel weinig meisjes die dat hebben en waarschijnlijk was je moeder er daar één van.
Ook hebben de dokters tegenwoordig goede onderzoeken en goede medicijnen tegen flauwvallen.
Maak je dus niet druk, je zus valt ook niet flauw dus de kans is heel klein dat jij het wel gaat doen.
Ongesteld worden hoort er gewoon bij voor een meisje, en je zult er best een beetje last van hebben maar maak je vooral niet druk om het flauwvallen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Och jeetje! Dat is ook niet zo heel slim van je moeder om dat te zeggen, en om jou gerust te stellen.
Nou, ik ben ongesteld geworden toen ik 13 jaar was en ik ben nog nooit flauw gevallen. Dus het kan ook wel anders.
Je hoeft je niet ongerust te maken want het kan maar zo ook nog 5 jaar maximaal duren voor je ongesteld wordt. Misschien wordt je een beetje licht in je hoofd, maar jij hoeft echt niet zoals je moeder flauw te gaan vallen. Je verliest wat bloed en daar zou je misschien wat slapjes van kunnen worden, maar zelfs dat is niet zeker gezegd.
Gewoon rustig afwachten, en het komt allemaal wel goed!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee, wat handig dat je dat al weet! Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat jij ook flauwvalt, maar als het gebeurd dan weet je tenminste hoe het komt. Zo ben je voorbereid. Als je moeder het zelf ook heeft meegemaakt dan kan ze je helpen. Maak je geen zorgen, ongesteld worden heeft, net zoals alles in het leven, zijn nadelen en voordelen. Die verschillen per persoon.

Ik heb gehoord (en 1x zelf meegemaakt) dat je niets merkt van het flauwvallen zelf. Het lijkt alsof je heel kort geslapen hebt. Je word wakker op een andere plek dan waar je eerst was. Gelukkig is die plek altijd vertrouwd, want je verplaatst niet veel. Het is niet zo gevaarlijk. Als je per ongeluk op iets valt heb je misschien een blauwe plek.

Als je een gezonde meid bent word je op een dag ongesteld; maak er vanaf dat moment iedere keer een feestje van. Versier de wc, zet mooie muziek op, en..... leg het allerlekkerste, dikste en zachtste kleed neer.

Dit is een website (ik heb hem nog niet zo grondig nagekeken, maar denk dat hij goed is) met meer informatie die je misschien kunt gebruiken. http://www.menstruatie.net/index.cfm?id=1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere vrouw wordt op een gegeven moment ongesteld. En bijna niemand valt daardoor flauw.

Misschien had je moeder toen zonder dat ze het wist bloedarmoede, ongesteld worden was dan de laatste druppel waardoor ze flauwviel. Zolang jij gezond eet, hoef je je daar geen zorgen om te maken.