hoe rap mag je hart tikken?

Ik ben onlangs begonnen met fitness en begin altijd helemaal te flippen als ik mijn hartslag meet : 130, 150 etc...
is dit gezond? tot hoever mag je gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
150 is nog goed hoor, ik heb een trainingsschema waarbij mijn hartslag tussen 135-150 moet liggen, zo train je conditie. Dit getal hangt af van je leeftijd (ik ben 23)

Het beste antwoord

Waarom begin je dan te flippen?
Denk je dat dat te hoog is?
Dan vraag je dat toch aan de begeleiding in de sportschool?

Maar je bent 51, dus met sporten is een hartslag van 170 helemaal niet erg en niet ongezond. Rustig opbouwen en rustig afbouwen.

Flippen is wel ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De theorie:
220 - je leeftijd.

Dus als je 20 bent: 200

Dan moet je in de training zorgen dat je in een bepaalde range blijft, afhankelijk van het doel van de training.

Ondergrens: 60% van het theoretisch maximum, bovengrens: 90% van het theoretisch maximum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verbranding is optimaal als je een hartslag hebt van tussen de 130 en de 150 slagen per minuut