Hoe kan dit?

Help!
Ik ben veel te vroeg ongesteld.
Er zit maar een week tussen het einde van mijn vorige ongesteldheid en het begin van deze ongesteldheid!

Hoe kan dit?
Ik heb griep, misschien heeft dat er iets mee te maken?

Ik ben het nu 3 jaar en het komt onregelmatig. maar dat er maar 1 week tussen zit kan toch niet?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Schijnbaar kan het wel. Je lichaam reageert misschien heftig op de bijkomende griep. Hou het in de gaten en schrijf wanneer je wel/niet ongesteld bent zodat het in schema komt.
Hiermee kan je, mocht dit verschijnsel zich een maand of 3 voordoet duidelijk bij de huisarts aangeven hoe je cyclus zich ontwikkelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je iets gespannen, waardoor je lichaam het als stress ziet. Er is verder niks aan de hand..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste jaren dat je ongesteld wordt kan het erg onregelmatig zijn. En ja, vervelend genoeg kan dat óók inhouden dat je maar één week tussen het eind van de vorige en het begin van de volgende menstruatie hebt.

Het is heel vervelend, maar niets om je zorgen over te maken. Je hoeft alleen naar de dokter als dit je nieuwe ritme wordt, er dus consequent steeds maar zo weinig tijd tussen menstruaties zit. Dat kan namelijk erg vermoeiend zijn.