Ik wil mijn BMI testen maar elke test is anders??!

Ik wil mijn BMI testen en dat probeer ik op alle sites. Maar elke test is ander.
Ik ben 14jaar. Geboren op 11maart. Ik ben ongeveer 1.65meter en weeg 45.
Weet iemand een goeie vertrouwde site voor mij? Alvast bedankt voor je hulp!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me buitengewoon verstandig ja, met een BMI van 16,5.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zit nog net boven de grens van ondergewicht. Reden genoeg om absoluut niet af te vallen. Mee eens dat professionele hulp echt geen kwaad zou kunnen.

Het beste antwoord

De berekening van de BMI is altijd hetzelfde maar de interpretatie voor mannen en vrouwen, en volwassen en kinderen verschilt. Dat verklaart misschien iets. Ik zal het op mijn werk eens nakijken op een professionele tabel maar vooralsnog denk ik dat jij beslist niet moet afvallen. Dat is sowieso af te raden zolang je in de groei bent en geen dramatisch overgewicht hebt.

Toegevoegd na 13 uur:
Die professionele tabel ondersteunt mijn advies. Als ik van 14 jaar uitga zit je op de grens maar van 15 (wat je bijna bent) heb je ondergewicht. Je bent te mager. Je moet uitkijken dat je jezelf niet doodhongert. Je kunt nog terug naar een normaal voedingspatroon. Omdat je niet voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt dreig je in een vicieuze cirkel naar nog meer ondergewicht terecht te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er zijn er heel wat, maar ik kan je zo wel zeggen dat je gewicht te laag is. probeer deze site eens...

www.BMI-Berekenen.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderstaande site is onder andere speciaal voor jongeren. Je kunt er aangeven wat je leeftijd is en aan de hand van je lengte en gewicht je BMI uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het ook zelf berekenen,

Lichaamsgewicht gedeeld door de lichaamslengte in het kwadraat.

maar die BMI testen hoeven niet helemaal correct te zijn, als je heel veel fitnest heb je een grotere spiermassa en die is zwaarder dan vet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een toevoeging:
Bij kinderen is het BMI meestal niet juist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De BMI-meting is eigenlijk alleen maar goed betrouwbaar voor volwassenen,. Er zijn wel BMI-meters voor kinderen, maar die gaan nog wel eens uit van verschillende waarden , met name in de puberteitsperiode (die ergens tussen de 10 en de 16 ligt), en de ene rekent een veertienjarige meer als kind, de andere meer als (bijna)vrouw.

Maar als je .165 bent en 45 kilo weegt, dan heb je geen BMI-meter nodig om te weten dat je een behoorlijk ongezond ondergewicht hebt. Je bent bijna 15, dus bijna vrouw, en zou dus een gewicht van rond de 50-55 kilo mogen (moeten) hebben. Medunkt ; mijn broodmagere dochter van 15 en 1.59 weegt al 50, en daar zit werkelijk geen grammetje vet op, en in mijn optiek ook te weinig spieren.

Onderstaande BMI-berekenaar is voor kinderen, en geeft aan dat je op het uiterste randje zit met een BMI van 16,5 Nog een kilo er af en je gaat gezondheidsklachten krijgen, met je menstruatie enzo. Voor een volwassene (dus als je lichamelijk al goed ontwikkeld bent, borsten hebt en menstrueert) is 17 al te mager.

Als je problemen hebt met je gewicht, kun je denk ik het beste contact opnemen met je huisarts.

Toegevoegd na 4 minuten:
De berekeningen verschillen overigens niet ; je deelt gewoon je gewicht in kilo's delen door het kwadraat van je lengte (lengte x lengte). Dan kom je altijd op dezelfde getallen uit, in jouw geval op 16,5289
Voor een nog niet ontwikkeld kind kan dat net, voor een volwassene is het te laag, een puber schommelt er tussenin. Wat verschilt op de verschillende metingen is waar de schaal ondergewicht begint.

En lang niet elke site is even goed of serieus.
Ik heb zelfs een zeer onbetrouwbare site gevonden die zegt dat een gezond BMI tussen de 20 en 25 ligt, keurig op 16,5 uitkomt, en TOCH adviseert 20% af te vallen. Daar geef ik je ook maar geen link van, want dat is gewoon misdadig, en vermoedelijk reclame voor afvallen of sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een prima site om je BMI te berekenen is de volgende:

http://www.voedingscentrum.nl/bmi.aspx

Maar ik kan je zo al vertellen dat je ongeveer tien kg te licht bent.

Overweeg niet te gaan lijnen, maar integendeel..ga je lichaam met wat gezonde voeding verwennen.

Je lichaam zit nu immers nog midden in de groei..help het daar maar ee beetje mee..dan word je later nog mooier.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wil je dit weten.
Je bent zoals de vorige schrijvers al schreven inderdaad nu al te licht. Probeer wat aan te komen maar houd je op jouw leeftijd a.u.b. nog niet teveel met je gewicht bezig. Ga je met andere dingen bezighouden.